Avatar billede heltborg500 Praktikant
25. juli 2015 - 17:14 Der er 2 kommentarer

Tastaturet virker ikke

Ingen taster på tastaturet virker. Tryk på en tast giver et lille biip i højttaleren og ikke andet. Jeg har prøvet både med trådløs og med ledning
PCen kører win10 testversion og har hidtil kørt OK (det er ikke denne PC)
Hjælp ønskes. På forhånd tak
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. juli 2015 - 18:23 #1
1. Dit spørgsmål virker lidt forvirrende-
"PCen kører win10 testversion og har hidtil kørt OK (det er ikke denne PC)"!

Er der tale om den samme PC i begge tilfælde, eller har du forsøgt dig med tastaturet tilsluttet 2 forskellige PC`ere?

Når et tastatur svarer med et BIP ved tastetryk er der normalt tale om, at en tast hænger, og derfor fylder lageret op. (Lager betyder i denne forbindelse den mængde at hukommelse, som er afsat til tastatur-påvirkninger i styresystemet, Så mange tastatur-tryk er max.)
Et tastatur med nogle år på bagen, er gerne fyldt med lidt af hvert. Prøv at tage dit tastatur, vend bunden i vejret på det, og klap det kraftigt i "enden". Der kommer formentligt en del støv og krummer ud af det, så hav et underlag parat.
Derefter kan du forsøge dig igen.
/ptj_11
Avatar billede heltborg500 Praktikant
23. oktober 2015 - 06:40 #2
Da det er gået i sig selv opgiver jeg yderligere.
Så tråden lukkes.