Avatar billede nekkos1112 Novice
06. august 2015 - 13:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

access på nettet

Hej.
Jeg har nu i 2 uger prøvet at gøre brug af en database jeg har liggende på computeren.
Det er en database over planter. Meningen er, at jeg vil prøve at bruge den på en hjemmeside.
Databasen indeholder en tabel og en formular. Formularen er jo nogenlunde, som det skal være på hjemmesiden.
Jeg har prøvet at konvertere til sql og fik mapper og filer, som jeg så ikke kunne uploade til mit webhotel, jeg ved ikke helt hvorfor. Jeg har mulighed for at bruge databaser på hotellet og har gjordt det før, dog med en færdig pakke der kunne uploades.

Spørgsmål :
Når jeg har konverteret databasen til sql skulle den vel være lige til at uploade ? (eller skal den zippakkes)

Den formular der er lavet i access, kan den overhoved bruges i forbindelse med upload til server eller skal der programmeres en ny ?

Brian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2015 - 19:57 #1
Hej.

  Som det allerførste skal du sikre dig, at den SQL der kommer ud af konverteringen, er mySQL-kompatibel. 99% af de DB-løsninger, der tilbydes via webhoteller er mySQL, da den "koster gratis"; det gør en MSSQL bestemt ikke.

  Kan du eksportere det til noget brugbart, plejer der at være noget myPHPadmin du kan bruge.

  Din form kan formodentligt konverteres direkte til noget webdueligt.
Avatar billede nekkos1112 Novice
08. august 2015 - 16:02 #2
Ja, det var jo svar på mine spørgsmål.
Jeg har nu prøvet at installere den gratis mysql community, men jeg kan jeg ikke få den til at connecte. Jeg har søgt på nettet, men ikke fundet noget der, på mit niveau, er brugbart.
Så da jeg ikke magter at skulle lære det hele fra bunden af, har jeg opgivet at bruge min database på nettet.
Avatar billede neoman Novice
09. august 2015 - 12:38 #3
Windows løsninger hos udbydere tilbyder normalt adgang/brug af Access db engine - så du kunne bruge access  til tabeller og kalde dem fra dit web script. Formularer er brugerflade og skal laves i scriptet