Avatar billede oeglen Juniormester
07. august 2015 - 17:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VIGNETTE ØSTRIG

Kære alle. En uplanlagt tur gennem østrig på omkring 20 km uden Vignette. Vi kom ind fra Schweiz og kunne ikke lige finde stedet med vignetter. Og inden vi fik set os om var vi i tyskland.
Nogen der har ligende erfaringer.
Jeg har læst at der er godt med kamara der filmer ens øse gennem tunneller. Hvordan er oddsene for at høre nærmere..??
Avatar billede claes57 Ekspert
07. august 2015 - 18:37 #1
Hvis du kørte for hurtigt, så vil du sikkert få en lille erindring med posten.
07. august 2015 - 18:58 #2
Det er min erfaring, at man i Østrig er tolerante med hensyn til smut-ture.  Vi tager regelmæssigt til et ski-område, hvor vi fra Tyskland skal et antal kilometer ind i Østrig ad motorvejen og så dreje af ad lokale veje.  Første år købte vi vignetter for fjorten dage, men vi fik at vide på hotellet, at vi roligt havde kunnet køre igennem uden vignet. Og det har vi så gjort siden uden problemer.
Avatar billede oeglen Juniormester
07. august 2015 - 19:59 #3
Tak Christian. Det var nu godt at høre. Det var en kort tur og vi kunne ikke rigtig finde stedet at købe vignetten. Håber vi slipper. Men tror at der må være mange kamaraer der glor på biler for vejen er typisk for trafikanter gennem Schweiz til tyskland. Men nu for vi se. Jeg følger op på den.
14. august 2015 - 14:58 #4
Oeglen, du takker, men lukker du også spørgsmålet igen, eller har du andre hensigter?  Jeg opretter dette som svar for at lette lukningen ifald du vil acceptere det.  Ellers må du lukke med eget svar.
Avatar billede oeglen Juniormester
17. august 2015 - 10:33 #5
TAK. Men det var bare for at følge op. Jeg tror jeg blev filmet i en tunnel til tyskland og får nok en bøde på 190E. Så jeg holdt den åben for at følge op på det.
Mvh Peter
Avatar billede oeglen Juniormester
07. september 2015 - 11:08 #6
Tak til alle. Endnu ikke nogen henvendelse fra Ostrig saa mon ikke den er gaaet.
Mvh Peter
Avatar billede Kim A Praktikant
12. september 2018 - 12:03 #7
Hej oeglen..

Beklager at jeg starter denne gamle debat op igen.. Men jeg står i en lignende situation som dig. Var på en kort ferie med konen for nyligt, hvor vi også kom til at køre 25-30 km i Østrig uden vignette.

Modtog du nogensinde en opkrævning fra dem dernede? Har lige læst på https://www.skisport.dk, at de har hævet bødestørrelsen, så man kan risikere at skulle betale 120 euro for manglende vignette. Det har vi altså ikke lyst til og føler også, at det er en smule unfair.

Håber at høre fra dig selvom tråden er gammel. Andre er naturligvis også velkomne til at ytre sig, hvis de ved, hvor strikse de østrigske myndigheder er blevet omkring dette :)
Avatar billede oeglen Juniormester
12. september 2018 - 13:51 #8
Vi hørte ingenting. Dog er jeg ret sikker på vi blev fotograferet i en tunnel lige ved grænsen. Men som sagt intet hørt.
Mvh peter