Avatar billede syntaxen Novice
23. august 2015 - 11:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Medion bærbar og manglende windows

Hejsa.
Har fået min fars nyere Medion hjem,, som er født med en Win7. Der er gået ged i styresystemet, og ikke engang dens egen diagnostics kan gøre noget, så den vil gerne formatere og køre alt op forfra, og det er da også OK.
Pånær at jeg jo gerne lige ville have hans data ud først, såsom billeder og andre filer.
Mit problem ligger i at jeg ikke kan finde "Windows" og "Users" mappen på den partition der indeholder "Programmer" og Programmer x86", og de ligger heller ikke på nogle af de andre 6 partitioner. Så hvor dælen er det?. Har haft HD'en ovre på min egen pc, banket dem igennem med alverdens recovery tools fra Hiren's, gjort det samme fra Medion pc, no result, de er og bliver borte.
Har Medion et specielt format??

Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2015 - 11:39 #1
Har du prøvet at søge på filerne direkte fra MiniXp i Hirens?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2015 - 12:45 #2
Prøv og højreklik på mapperne og vælg egenskaber.. Så finder du ud af hvor der er flest data / filer.. Det burde windows da kunne finde ud af :)
Avatar billede poko1 Ekspert
23. august 2015 - 14:22 #3
Har din far smidt de 2 DVD er væk der følger med? Hvis ikke ville jeg køre en reparation!
Avatar billede syntaxen Novice
24. august 2015 - 05:54 #4
Som skrevet kan jeg finde Programmer og Programmer x86, og det er helt klart den partition der er størst, men der er ingen windows og ingen users mappe..
Den har install partitionen intakt, så jeg kan sagtens køre en restore, men den siger den ikke kan reparere skaden, så en reparation udelukker den selv som mulighed. Så hvis jeg siger ja til restore formaterer den drevet, og så ved jeg jo alle data er tabt, og det ville ikke være så godt. (Rigtige mænd tager ikke backup, men de græder meget).
Avatar billede poko1 Ekspert
24. august 2015 - 08:23 #5
Som skrevet du kan altid køre en reparation Uden at miste noget med de medfølgende DVD'er fra Medion!

http://gratisupload.dk/f/8t5h6zddh9/

Eller lave en ny installation ("Uden formatering")
Så der ligger en Windows old, hvor de gamle filer ligger.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. august 2015 - 08:29 #6
Jeg vil nok overveje noget data recovery programmer..

Easeus Data Recovery (Koster penge, men den er rigtig god til at spotte data og man kan prøve den og gendanne op til 2 GB før man skal købe)..

Der er os dette som mig bekendt er gratis: https://www.piriform.com/recuva
Avatar billede syntaxen Novice
24. august 2015 - 09:13 #7
Jeg kan ikke køre en reparation, den forsøger, men opgiver og siger at den skal installere forfra. Har lørt en djævlens masse recovery, og de finder utroligt mange "orphan" files. Så windows og user mappen er jo nok røget i svinget.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. august 2015 - 09:24 #8
Under alle omstændigheder så vil en installation uden formatering efterlade en Mappe som hedder Windows old der indeholder det der ikke bevidst er slettet!
Forlader tråden. :-(
Avatar billede syntaxen Novice
24. august 2015 - 10:24 #9
Forstår dig ikke, hvordsn kan den efterlade en windows.old når der ikke er en windows mappe? Restore systemet nægter at installere uden formatering, det er altså ikke noget jeg opdigter, for så havde jeg jo gjort det hvis jeg havde haft den mulighed.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. august 2015 - 13:01 #10
#9 Prøv med Easeus Data Recovery.. Kør en hurtig og lang analyse. Det vil tag etid, men er sikker på den nok skal finde noget (Når bare man gør det rigtigt)
Avatar billede syntaxen Novice
25. august 2015 - 10:35 #11
Det vil jeg gøre Blueeyez.
Avatar billede syntaxen Novice
06. november 2015 - 07:08 #12
Sagen er lukket