Avatar billede diskolydia Nybegynder
25. august 2015 - 16:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med SUMPRODUKT og tekstreferencer

Hej,

Jeg håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe. Min =SUMPRODUKT driller mig. Jeg har ellers brugt den i stort set samme sammenhæng i et andet regneark, men i dag vil den altså ikke som jeg.

Jeg har en tabel med 9 kolonner (3 - 3 - 3), for hver 3. kolonne er der "Navn", "Gruppe" og "Primær" som overskrift.

Jeg har defineret navn på disse kolonner.

I Kolonne P vil jeg så gerne lave en tælling. Den skal f.eks. kunne tælle, hvor mange gange "Primær" optræder sammen med bestemt "Gruppe" i tabellen.

Formlen lyder: =SUMPRODUKT((Primær=$P$5)*(Gruppe=$O6))

I P5 har jeg navnet på primær, her f.eks. "Maj-Brit". I O6 har jeg navnet på gruppen, her f.eks. "Lille".

Hvorfor returnerer den #VÆRDI fejl?

Er det fordi jeg har delt mine kolonner op i 3x3 i stedet for i en kolonne ned ad?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. august 2015 - 17:49 #1
Kan du ikke uploade en fil, hvor du viser opbygningen?
Avatar billede diskolydia Nybegynder
25. august 2015 - 18:15 #2
Jeg fik det til at virke. Det var fordi jeg havde navngivet områderne fra forskellige kolonner. Det kunne den ikke lide. Så jeg har listet dem alle i en lang kolonne - så ville den gerne :)