Avatar billede gini Juniormester
05. september 2015 - 12:41 Der er 1 løsning

Trådløs WLan adapter problem

Har en næsten ny komputer med Windows 7 Pro, som blev leveret med en trådløs adapter Realtek RTL8188CU. Den faldt så tit af nettet, at jeg købte en ny TP-LINK TL-WN823N 300Mbps adapter, som jeg fik lagt ind med medfølgende CD. Den har så virket perfekt indtil for nylig hvor jeg pludselig fik problemet med Windowsfejlen 10016, som bevirkede, at jeg, når jeg sad og arbejdede med noget, pludselig ikke kunne komme videre uden at trykke med musen på det, jeg arbejdede med. Der var jeg så i et par minutter, hvorefter det samme skete. Jeg kunne se i hændelsesforløbet, at det var noget med "Distributed Com" og "Ingen"  samt fejlen 10016. Det rodede jeg med uden at finde løsning på problemet, idet det, som Windows foreslog, ikke kunne lade sig gøre, da det sted jeg skulle rette, ikke kunne aktiveres.Jeg tog den nye adapter ud og satte den gamle ind, og den virkede, men desværre falder jeg hele tiden af nettet, og har derfor igen prøvet at sætte den nye adapter ind, men kan ikke få det til at virke. Slettede programmet til den og lagde det ind igen. Nu kan jeg ikke finde det i nogen mapper på C-drevet ? og kan heller ikke få den nye adapter til at virke. Gik i regedit og fjernede alt der havde med TL-link. Lagde det hele ind igen, men med samme resultat. Hvad kan jeg gøre???
Avatar billede gini Juniormester
06. oktober 2015 - 16:36 #1
Det lader ikke til, der er nogen som kan give et svar på dette spørgsmål, så jeg lukker det. Jeg har stadigvæk problemet men har fundet ud af løsningen at sætte Realtek adapteren til, og når så jeg er kommet på nettet og hele tiden falder af, tager jeg adapteren ud og sætter 300 Mbps adapteren i. Det virker så i en del dage, hvorefter jeg må gøre det igen.