Avatar billede billslapdog Nybegynder
07. september 2015 - 21:35 Der er 2 kommentarer

hvordan vælger jeg hvilket netkort mine delte drev skal deles over???

Har netop installeret vpn på alle (2) mine computere - fungerer fint og efter hensigten.
Problem: Har på #1 tidligere oprette shares som via mit lan kunne tilgås fra #2. Nu hvor al trafik gå via vpn lader dette sig ikke gøre.
I network/sharing ses at vpn har oprettet et virtuelt netkort hvorigennem al intetnet trafik går - men det oprindelige er der jo stadigvæk med den oprindelige interne ip tilknyttet (jvf ipconfig).

Mit spørgsmål er - hvordan fortæller jeg windows (10) at det delte drev skal deles via det gamle netkort med den gamle ip (som fortsat er tilknyttet kortet)???
Avatar billede chalde Seniormester
08. september 2015 - 07:56 #1
Du skal sætte din VPN op til split tunneling.
Hvad bruger du af VPN? Server (evt. udbyder hvis det er hosted) og hvilken protokol samt evt. klient?
Avatar billede billslapdog Nybegynder
08. september 2015 - 22:31 #2
split tunneling???  Hmmm - vil grave i det.
Takker...