Avatar billede Jengin Nybegynder
09. september 2015 - 20:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nyt batteri

Hej allesammen.
Min laptops (Acer Aspire v5-571G) batteri er simpelthen dødt.
Den kan kun køre hvis strømstikket er i, og sekundet jeg hiver strømstikket ud af laptoppen slukker den. Så jeg ville egentlig spørge om 2 ting:
Kan jeg gøre noget ved det?
hvis nej hvor kan jeg købe et nyt batteri til den?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2015 - 20:42 #1
Et batteri koster godt 500 kr til sådan en så vidt jeg ser her:
http://www.datamarked.dk/batteri/acer/acer-aspire-v5-571g-53318g75makk/model.html

Formoder pc er omkring 3 år ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2015 - 20:44 #2
Med hensyn til det første du spørger om, skriver computeren at den oplader på batteriet når strøm er indsat?
Når computeren er slukket, lyser lade indikationslampen så?
Avatar billede Jengin Nybegynder
09. september 2015 - 20:48 #3
Ja det gør den men har ladet den overnatten men den slukke med det samme igen da jeg trak stikket ud
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2015 - 21:07 #4
Så må batteriet være faldt helt sammen vil jeg umiddelbart tro.

Får du en procent del den er opladet i, når man peger på batteri ikonet?
Avatar billede Jengin Nybegynder
09. september 2015 - 21:10 #5
Nej desværre der er ingenting
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2015 - 21:21 #6
så er der en hardware defekt.
Om det er selve batteriet, eller styringen til at lade der er defekt kan jeg ikke sige 100%
Ved ikke om du kan få testet batteri hos en forhandler?

Jeg bruger ikke selv bærbar specielt meget, så med hensyn til det er jeg novice :-)
Avatar billede Jengin Nybegynder
09. september 2015 - 21:28 #7
Nårh okay, men tak for hjælpen ellers :D
Avatar billede bpb Seniormester
10. september 2015 - 08:53 #8
Det må være en fejl i computerens hardware.  En eller anden løs forbindelse, som bevirker, at styringen ikke fungerer.

Enten bliver batteriet ikke ladet op, eller  -  mere sandsynligt  -  computeren kan ikke trække strøm fra batteriet.

At købe et nyt batteri vil, hvis min fornemmelse er rigtig, være spild af penge.  Det eksisterende batteri er sandsynligvis i orden.

(Batteriet er vel monteret rigtigt?  Det er ikke kommet til at sidde løst?  Det kunne være et forsøg værd at tage batteriet ud, og sætte det omhyggeligt i igen.  Men det har du måske allerede prøvet.)

Min gamle Acer Aspire 1410 bærbar, som er fra 2005, kører på batteri uden problemer.  (Har lige prøvet.)  Batteriet har aldrig været skiftet ud.

To andre Acer Aspire 1410 bærbare måtte kasseres, fordi der efterhånden opstod små fejl i hardwaren.  På den ene ophørte skærmen med at fungere efter nogle uger.  Den anden holdt til 9 års daglig brug, men fik flere og flere små skavanker, som kulminerede med at tænd-sluk knappen ophørte med at virke.

I 2012 købte jeg en Acer Aspire V3-571 bærbar.  Den fungerer stadig perfekt, også på batteriet.

Og i april 2014 købte jeg en Lenovo ideapad S 510P bærbar.  Den kostede mere end en Acer, som stod ved siden af på bordet hos Elgiganten, og kunne det samme.  Forhandleren sagde, at Lenovo har bedre hardware-kvalitet.

Så det er baggrunden for, at jeg tror, din fejl skal søges i Acer-computerens hardware, og ikke i batteriet.  Måske en professionel computer-reparatør kan gøre et eller andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2015 - 17:30 #9
Jeg er enig i at man skal prøve at få testet batteriet et andet sted inden man køber et nyt. For er det styring i computeren der ikke virker vil et nyt batteri ikke løse problemet.
Avatar billede ChristinaKnudsen1 Nybegynder
09. oktober 2015 - 09:01 #10
Må jeg spørge dig til hvordan du har anvendt din bærbar? For man kan nemlig komme til at brændet batteriet af hvis man har overophedet den. Men jeg har købt nyt batteri til Aspire på denne her hjemmeside;
https://www.batteri-butik.dk/Batteri-Detaljer/1.10.ACE.4.1614,Batteri-til-Acer-Aspire-E5-571G.html
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2015 - 12:43 #11
Jeg afmelder tråden her på grund af manglende interesse fra spørger.
Avatar billede Jengin Nybegynder
16. februar 2016 - 20:01 #12
ff
Avatar billede Wally73 Mester
16. februar 2016 - 22:31 #13
Det er ikke kun overophedning.
De batterier der bruges i dag kan ofte ikke lide at blive afladt helt.
Operativsystemer i dag har indbygget sikring, så computeren slukker når der er nogle procent tilbage.
Desværre er operativsystemet ikke aktivt når computeren er i sleep-tilstand og så kan batteriet nå at blive drænet helt.
Jeg har til daglig med ca. 800-1000 bærbare at gøre og ser dette problem en del.

Moderne batterier skal sjatlades ofte og helst aldrig aflades helt.