Avatar billede artico Novice
10. september 2015 - 14:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bool bliver ignoreret?

Jeg bruger denne php kode til login, som virker:

  $user = $app->user
    ->where('username', $identifier)
    ->orWhere('email', $identifier)
    ->where('active', true)
    ->first();

Men den sidste ->where('active', true) sætning bliver ignoreret, og jeg får lov at logge ind uanset om der står true/false?
Felt i DBén er: INT(1) unsigned, Not null

Hvor og hvad kan jeg kikke efter, eller er forkert her?

Er der nogle gode råd?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. september 2015 - 19:01 #1
Nu ved jeg ikke lige hvad det er du bruger der, men har du prövet med 1 eller 0? Desuden er der en funktion der hedder orWhere, er der en der hedder andWhere?
Avatar billede artico Novice
10. september 2015 - 20:53 #2
Det er Laravel Illuminate\Database

Men uanset hvad jeg prøver ignoreres  ->where('active', true) og  ->orwhere('active', true) kan ikke bruges? meget mystisk ?
Avatar billede majbom Novice
11. september 2015 - 09:04 #3
Jeg har aldrig rodet med dette framework, men ifølge http://laravel.com/docs/5.1/queries#selects vil jeg tro at dette skulle kunne gøre det:

$user = $app->user
    ->where('active', true)
    ->where(function($query){
        $query->where('username', $identifier)
            ->orWhere('email', $identifier)
            })
    ->first();
Avatar billede artico Novice
11. september 2015 - 13:28 #4
Yahh.. det var lige det der skulle til, Mange tak for hjælpen, send svar !
Avatar billede majbom Novice
11. september 2015 - 14:22 #5
Selv tak :-)
Avatar billede majbom Novice
11. september 2015 - 14:24 #6
Hvis du ikke har ledt efter det på siden jeg linker til, er det her: http://laravel.com/docs/5.1/queries#advanced-where-clauses
Det giver egentlig meget god mening, men i forhold til at skrive queryen fra bunden synes jeg ikke det er særlig anvendeligt - jeg kunne godt forstille mig at avancerede where-clauses kan blive rimelig langhårede på den måde.
Avatar billede majbom Novice
14. september 2015 - 09:14 #7
tfp! :)