Avatar billede minoza Nybegynder
11. september 2015 - 14:05 Der er 3 kommentarer

Upload af billede resulterer i filstørelse 0kb

Hej Eksperter.

Jeg har lavet et copy/paste af en upload funktion der uploader billedfiler til min webside. Det går nogenlunde fint, billedet bliver som sådan uploadet, filnavnet og type er korrekt, men, filstørrelsen er 0kb. Dette er uanset hvilken billedfiltype jeg anvender og hvor stort et billede jeg prøver med?

koden er som følger:

<html>
<body>

<form action="upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
    Select image to upload:
    <input type="file" name="fileToUpload" id="fileToUpload">
    <input type="submit" value="Upload Image" name="submit">
</form>

</body>
</html>

upload.php ser sådan her ud:

<?php
$target_dir = "uploads/";
$target_file = $target_dir . basename($_FILES["fileToUpload"]["name"]);
$uploadOk = 1;
$imageFileType = pathinfo($target_file,PATHINFO_EXTENSION);
// Check if image file is a actual image or fake image
if(isset($_POST["submit"])) {
    $check = getimagesize($_FILES["fileToUpload"]["tmp_name"]);
    if($check !== false) {
        echo "File is an image - " . $check["mime"] . ".";
        $uploadOk = 1;
    } else {
        echo "File is not an image.";
        $uploadOk = 0;
    }
// Check if file already exists
if (file_exists($target_file)) {
    echo "Sorry, file already exists.";
    $uploadOk = 0;
}
// Check file size
if ($_FILES["fileToUpload"]["size"] > 500000) {
    echo "Sorry, your file is too large.";
    $uploadOk = 0;
}
// Allow certain file formats
if($imageFileType != "jpg" && $imageFileType != "png" && $imageFileType != "jpeg"
&& $imageFileType != "gif" ) {
    echo "Sorry, only JPG, JPEG, PNG & GIF files are allowed.";
    $uploadOk = 0;
}
// Check if $uploadOk is set to 0 by an error
if ($uploadOk == 0) {
    echo "Sorry, your file was not uploaded.";
// if everything is ok, try to upload file
} else {
    if (move_uploaded_file($_FILES["fileToUpload"]["tmp_name"], $target_file)) {
        echo "The file ". basename( $_FILES["fileToUpload"]["name"]). " has been uploaded.";
    } else {
        echo "Sorry, there was an error uploading your file.";
    }
?>

Jeg har sikret mig at "file_uploads = On" i min php.ini. max fil størrelse er 50mb (intet problem i denne sammenhæng), Upload directury er sat til 755, har prøvet med 777 men stadig det samme. Nogen forslag til hvorfor filnavn og type bliver overført men ikke indholdet?
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. september 2015 - 23:13 #1
DU kunne teste denne i første omgang: http://www.eksperten.dk/guide/1098

Men at filerne ender med størrelsen 0, lyder mærkeligt.
Og du får ingen fejl ?
Eller hvad med fejl i din error.log ?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. september 2015 - 12:20 #2
>Jeg har lavet et copy/paste af en upload funktion der uploader billedfiler til min webside.
hvorfra ?? gætter på
http://www.w3schools.com/php/php_file_upload.asp
som ligger tæt op af
https://ak4020.wordpress.com/

prøv at indsætte denne test
ref http://stackoverflow.com/questions/26995958/how-do-i-upload-an-image-using-php

if ($_FILES["fileToUpload"]['error'] !== UPLOAD_ERR_OK) {
  die("Upload failed with error code " . $_FILES['fileToUpload']['error']);
}

(tror ikke det er det)
ref http://bytes.com/topic/php/answers/880013-problems-uploading-file-filesize-zero
The reason is very simple. The free space left on your temporary folder (/tmp) is zero. Check it now!

http://forums.dotproject.net/showthread.php?t=8077

du kan gøre det mere simpelt ved brug af wideimage.
prøv at kigge på http://www.eksperten.dk/spm/1000185 #5

NB: den code du har pasted her på E virker på en windows 10 localhost
Avatar billede minoza Nybegynder
15. september 2015 - 13:50 #3
Tak for nogle rigtig gode forslag, det er nogle fine links og der er masser af muligheder for fejl kan jeg se :-/

Jeg har kigget det hele igennem og prøvet at bruge koden fra disse links i stedet, men der er desværre stadigvæk et eller andet der går galt grrrr.... Jeg prøver en gang til fra nul med alle de foreslåede løsninger, ellers... fisk?