Avatar billede allanfrisk Novice
11. september 2015 - 15:23 Der er 5 kommentarer

funktion direkte i celle

Hej. Når jeg skal bruge en "funktion" bruger jeg altid en anden celle til resultatet.
Er der ikke en løsning på dette?
Kan man lægge en funktion ind i en celle der samtidig indeholder en værdi?
når jeg prøver får jeg blot advarslen om cirkulær reference
11. september 2015 - 15:32 #1
Forstår ikke helt, hvad du mener.

Giv et eksempel!
11. september 2015 - 15:38 #2
Du kan ikke indtaste en funktion i en celle, der indeholder en værdi, og samtidig bevare denne værdi.

En celle = et indhold!

En cirkulær reference betyder at du i en celle indtaster en formel, der indeholder en reference til cellen selv.

En sådan ville i teorien konstant blive genberegnet, og vise et nyt indhold.
Avatar billede allanfrisk Novice
11. september 2015 - 15:44 #3
Hvis jeg indtaster en værdi i en celle og automatisk vil have det tal eks. divideret med 10, så bliver jeg nød til at bruge en anden celle til summen.
Kan man ikke lægge en funktion direkte ind i en celle? Gir det mening?
11. september 2015 - 15:52 #4
Du kan både beholde værdien i cellen, og samtidig indtaste en formel der anvender denne værdi i en beregning.

Ved det konkrete eksempel kan du indtaste 10 i en tilfældig ikke anvendt celle.
Kopier derefter cellen
Højreklik herefter i den celle hvis værdi du vil have divideret, og vælg Indsæt speciel -> Indsæt speciel, Division

Herefter kan du slette indholdet i cellen "10"

Nu har du bibeholdt værdien - dog nu divideret med 10.
11. september 2015 - 15:53 #5
.... og menupunktet hedder Division_ og IKKE Divider.