Avatar billede Nederb Juniormester
13. september 2015 - 12:53 Der er 7 kommentarer

Windows 10 produktnøgle

Bruger man Windows 10 værktøjet til oprettelse af installations medie efter opdatering ti windows 10, står der til sidst at man skal gemme produktnøglen.
Men hvor er produktnøglen?
Ser man i Microsofts FAQ står den på pc'en eller på æsken.
Opdater man fra nternettet står den ingen steder.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2015 - 13:02 #1
du skal først lave en opgradering med værktøjet - så godkendes pc hos microsoft, og din kode opdateres. Derefter kan du lave en ren installation med samme værktøj lige så ofte, du vil.
Avatar billede Nederb Juniormester
13. september 2015 - 15:22 #2
men hvor er koden?
Jeg har lavet en opdatering med værktøjet og oprettet en installations USB stick og installeret fra den.
På et tidspunkt under installationen vil den have en kode som jeg ikke har
Avatar billede hjolsen Ekspert
13. september 2015 - 15:43 #3
Når den spørger efter koden vælger du blot "spring over" eller "gør det senere" !
Avatar billede poko1 Ekspert
13. september 2015 - 16:32 #4
Hvis du lige som mig har en pre installeret Computer hvor der i dag ikke følger en synlig nøgle med så hent denne Free SIW Kør og tryk på licenser og skriv din kode ned!
http://siw.en.softonic.com/download?ex=SWH-1608.4
Avatar billede Nederb Juniormester
13. september 2015 - 17:18 #5
Jeg har fundet nøglen med dette VB script:
http://www.howtogeek.com/206329/how-to-find-your-lost-windows-or-office-product-keys/
Men det undre mig at der ikke oplyses om nøglen et sted i oprettelsen.
Man kan springe indtastninger over en gang i installationsporsessen men inde man er helt færdig skal den indtastes
Avatar billede hjolsen Ekspert
13. september 2015 - 18:30 #6
Win 10 Nøglen til en PC opgraderet fra win 7/8 er ens for alle , og din pc er registret hos MS og du kan derfor lave en ren installation (feks på en anden HD) uden at bruge nøglen.Den bliver automatisk aktiveret !
Avatar billede Darth Knight Praktikant
24. februar 2018 - 12:15 #7
Jeg fik mit licens på hjemmesiden www.licence-activation.com og det virker perfekt