Avatar billede newbe-1 Nybegynder
13. september 2015 - 13:35 Der er 1 kommentar

J2EE/JSP eller PHP

Jeg er blevet tilbudt at få lavet mit system i enten J2EE/JSP eller PHP.

Er der nogen af disse er der bedre end det andet eller måske er ved at være forældet?

De anbefaler JSP/J2EE, vil det være et fint valg?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2015 - 14:37 #1
Baade Java EE og PHP bliver loebende opdateret og kan principielt vaere gode valg.

Aspekter som du skal overveje:

1) Resultatet bliver altid bedst hvis udviklerne kender teknologien de arbejder med godt. Saa hvis det er samme udviklere der skal lave Java EE og PHP og de selv anbefaler Java EE, saa peger det paa Java EE.

2) PHP bruges til alt fra hobby projekter til professionelle projekter (FaceBook) mens Java EE stort set kun bruges til professionelle projekter. De fleste Java EE projekter er mange millioner projekter. Jeg kunne have en mistanke om at Java EE loesningen ville vaere dyrere end PHP loesningen. Og det kunne pege paa PHP.

3) J2EE forkortelsen blev erstattet af Java EE forkortelsen i 2006. At et firma stadig bruger J2EE virker ikke professionelt. Det peger maaske lidt paa PHP.

4) Der findes mange dugtige PHP udviklere, men der findes ogsaa rigtigt mange helt haabloese PHP udviklere. Mens de fleste Java EE udviklere vil have et vist niveau (og derudvover saa er hele stilen i Java EE saadan at der ikke laegges op til slam kode). Det peger maaske lidt paa Java EE.