Avatar billede empty Nybegynder
13. september 2015 - 14:28 Der er 15 kommentarer

Windows 10: Lenovo L540: Batteri kan ikke oplades i Windows 10, lukker ned.

Helt ny Lenovo L540 med frisk Windows 10, ikke opgraderet fra anden windows.

Alt virker fint, undtagen når man prøver på at lade batteriet op mens man er i Windows 10, så lukker computeren ned.

Hvis man er inde i Windows med mindre end 100% batteri, og sætter oplader til, så skifter den en del gange mellem strømmodes, og batteriet bliver ikke opladet iflg systray ikonet (Tilsluttet, oplader ikke). Efter cirka 10sek lukker bærbar ned.

Hvis batteriet er under 100%, og oplader er sat til, kan man ikke starte Windows, bærbar slukker et par sekunder efter bios er færdig og Windows skærmen når lige nøjagtigt at komme frem.

Bærbar virker fint når oplader ikke er sluttet til.
Batteriet kan oplade fint, når bærbar er slukket.
Bærbar kan også køre fint på oplader, når batteriet er taget ud.
Bærbar kan starte og køre fint med oplader, hvis batteriet allerede er på 100%

Har forsøgt med at tage batteriet ud og i igen, som andre der har haft lignende problemer, men uden held.

Umiddelbart virker det ikke som et hardware problem, men nærmere at Windows 10 strøm modes og/eller Lenovo's strøm modes er bugged?
Avatar billede buddy45 Juniormester
13. september 2015 - 15:52 #1
Et gæt kunne være batteriets firmware. Du kan jo prøve om du overhovedet kan opgradere og se om det afhjælper problemet.
http://support.lenovo.com/us/en/downloads/ds001322
Avatar billede buddy45 Juniormester
13. september 2015 - 15:56 #2
Hvis du ikke allerede har det, vil jeg anbefale at du installerer System Update, så du altid har adgang til seneste hardware drivere, bios updates etc.
https://support.lenovo.com/us/en/documents/tvsu-update
Avatar billede empty Nybegynder
13. september 2015 - 16:30 #3
Der er ingen Windows 10 version af batteriets firmware på det link du gav.

System Update er allerede installeret.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. september 2015 - 16:33 #4
eftersom den er helt ny, så hille jeg nok gå ned til sælger og vise problemet..
Alternativt.
Hent nyeste bios og drivere til maskinen og hop os lige i bios og se om der er noget med strøm at indstille der og ellers nulstil bios indstillinger (default settings).
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2015 - 22:39 #5
Enig i #4
Ville helt klart gå ned til der hvor computeren er købt og få dem til at løse problemet.
Ville ikke gå til de alternative løsninger og selv hente bios opdateringer og eksperimentere med dette. Det er forhandlerens problem på en helt ny pc der er fejl på.
Avatar billede empty Nybegynder
13. september 2015 - 22:48 #6
Den er købt online på Computersalg A/S. Hdd er udskiftet til ssd (også købt ved samme forhandler) og der er installeret frisk Windows 10 Enterprise (lovlig), i stedet for at opgradere den windows 7/8 der fulgte med på den langsomme hdd.

Så ved jeg ikke om det er en mulighed at vise sælger problemet?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. september 2015 - 22:55 #7
Sæt den oprindelige hdd i og kør det OS der er derpå og se om problemet eksistere der os :)
Hvis det gør, så kan du kontakte sælger. Jeg har dog intet med Windows at gøre, så jeg vil ikke drage konklusioner selvom jeg nyder at pege fingre af Windows 10 ;)
Avatar billede pretttyfly Praktikant
14. september 2015 - 10:37 #8
jeg havde samme Issue, den "sjove" løsning var at skrue ned for lysstyrken på skærmen.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2015 - 16:06 #9
Tror problemet er hardwarebaseret.
Hvis det hjælper at justere på lysstyrken, for at få den til at lade, må der være noget der er justeret forkert.
Avatar billede empty Nybegynder
14. september 2015 - 16:43 #10
Jeg har prøvet at skrue helt ned for brightness, gør ingen forskel.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2015 - 16:58 #11
Ok. Jeg havde kontaktet Computersalg for at få det løst.
Det er en ny pc og derfor mener jeg ikke man skal eksperimentere for meget. Det er et problem som de skal løse for dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2015 - 15:58 #12
Er du kommet videre?
Avatar billede empty Nybegynder
31. oktober 2015 - 12:40 #13
Den skulle til Lenovo. Main board udskiftet.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2015 - 16:36 #14
Ok
#4 ledte dig vel først i den rette retning, så han burde have pointene :-)
Avatar billede empty Nybegynder
31. oktober 2015 - 17:25 #15
jep så må han jo lige lave et svar =)