Avatar billede eliot Juniormester
16. september 2015 - 10:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 kan ikke se hjemmegruppe på windows 7 PC'er

Jeg har en række windows 7 Pc'er og en enkelt Windows 8 der alle er med i en hjemmegruppe.

Nu har jeg opdateret den ene W7 til W10 og den kan ikke se den eksisterende hjemmegruppe og ej heller netværksprinter og lignende.

Den går fint på nettet og Internettet via routeren.

Den kan heller ikke se de netværksdrev der var oprettet på den tidligere da den kørte W7
Avatar billede pretttyfly Praktikant
16. september 2015 - 14:26 #1
gå ind og tryk på netværks ikonet i en stifinder og så se lige om der oppe i toppen ikke står at netværks og fildeling er deaktiveret, hvis der gør det så aktiver den, så dukker de nok op, ellers skal du checke det manuelt i netværks opsætningen.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/enable-file-and-printer-sharing
Avatar billede pretttyfly Praktikant
16. september 2015 - 14:35 #2
ved iøvrigt godt det er et gammel link men det er næsten det samme i windows 10, kunne ikke lige finde et til den nemlig.
Avatar billede eliot Juniormester
16. september 2015 - 16:46 #3
Tak, drop et svar, så jeg kan give dig dine point ;-)
Avatar billede pretttyfly Praktikant
16. september 2015 - 16:58 #4
bare behold dem, jeg samler ikke :)
Avatar billede eliot Juniormester
16. september 2015 - 17:57 #5
Luk - Tak