Avatar billede Jonx0420 Nybegynder
12. oktober 2015 - 19:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af computer

Hej Eksperter ;)

Jeg vil rigtig gerne have gendannet min computer, dog kan jeg ikke finde en mulighed andet end at skaffe en reinstallations cd. Jeg har ingen gendannelsespunkter, derfor kan jeg ikke bruge systemgendannelse.

Når så jeg prøver at Geninstallere windows istedet vil den lave en sikkerhedskopi, hvilket den aldrig kommer videre med, dvs den går i stå.

nogle muligheder for at gendanne?'

Venligst hilsen Jon Brylle
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2015 - 19:56 #1
Hej jon og velkommen til.

Når du starter computeren op, har du så et punkt i det 1 opstart billede der hedder "recovery" eller lignende?
Har du dette burde du kunne gendanne til fabriksindstillinger.

Har du backup af dine private filer der ligger på computeren, og koder mm til de programmer du skal gen installere når den er gendannet til fabriksindstillinger?
Avatar billede summer Mester
13. oktober 2015 - 00:54 #2
Rart at vide hvilken windows du har?
Avatar billede AndersKT87 Novice
13. oktober 2015 - 08:27 #3
Som de andre er inde på, så kan man på nyere maskiner blot vælger at recover uden brug af en cd eller andet. Dette er i hverfald tilfældet på mange bærbare i dag, da de simpelthen ikke kommer med en cd-drev. Men du har et cd-drev går jeg ud fra?
Avatar billede lha77 Nybegynder
13. oktober 2015 - 12:39 #4
Når du opdatere med f.eks. windows update laver den selv disse gendannelsespunkter, så dem burde du have...

Bedste løsning vil være at benytte recovery, som garanteret har en partition for sig selv på din harddisk.

[img]https://www.google.dk/search?q=recovery+windows&espv=2&biw=1920&bih=979&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIouva0aC_yAIVxVksCh1MHAp5#tbm=isch&q=recovery+drive+windows&imgrc=eySWyE3rLNWN0M%3A[img]

Hvis du åbner "disk håndtering" har du så noget som ligner ovenstående?
Avatar billede Jonx0420 Nybegynder
13. oktober 2015 - 14:05 #6
Jeg har ingen recovery 1 ved opstart :)

Jeg har lavet alt backup osv så den er 100% klar til fabriksgendannelse.

Min computer kører windows 7 og ja, jeg har et cd-drev og en windows installations cd(kan heller ikke gendanne via den)

Jeg skal ikke kunne sige hvorfor, men af en eller anden grund har jeg nok slået det med gendannelses punkter fra :)

og ja det har jeg iha77
Avatar billede summer Mester
13. oktober 2015 - 16:17 #7
"Jeg har lavet alt backup osv så den er 100% klar til fabriksgendannelse."

Så er backup'en jo ingen problem.

"Min computer kører windows 7 og ja, jeg har et cd-drev og en windows installations cd".

Så er det vel en ren installation du skal have. Hvad er dit problem lige med det? Er det productkey til din cd der mangler?
Avatar billede Jonx0420 Nybegynder
13. oktober 2015 - 21:00 #8
Vil du så have jeg sletter alt manuelt på mine harddiske? :D problemet er at jeg ikke kan færdiggøre nogen af de gendannelses programmer på min pc.

Og jov, jeg har min key ;)
Avatar billede summer Mester
13. oktober 2015 - 23:20 #9
Windows ligger vel kun på en partition (harddisk), som regel C drev.
Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener:

"Jeg har lavet alt backup osv. så den er 100% klar til fabriksgendannelse."

En fabriksgendannelse? Det er vel som da du fik din PC/installerede nuværende windows 7.
Hvor har du gemt den backup du skriver om?
Avatar billede Jonx0420 Nybegynder
14. oktober 2015 - 00:46 #10
Jeg vil gerne have en fabriksgendannelse som da jeg fik min pc.

jeg har overført de programmer og filer som jeg gerne vil gemme på en ekstern harddisk. :)

Når jeg går ind i systemgendannelse står der : Der er ikke oprettet nogen gendannelsespunkter på computerens systemdrev. hvis du vil oprette et gendannelsespunkt, skal du åbne Systembeskyttelse.

Systembeskyttelse er allerede slået til.
Avatar billede summer Mester
14. oktober 2015 - 10:55 #11
Glem alt om det "systemgendannelse"

"Min computer kører windows 7 og ja, jeg har et cd-drev og en windows installations cd(kan heller ikke gendanne via den)"

Da du har gemt de data du vil gemme, er det vel ret simpelt at lave en ny installation - f.eks. her:
Jeg går ud fra du har en windows 7 cd. og produktkey??
Start op med cd'en i og følg vejledningen.
http://www.altomdata.dk/ren_installation_af_windows_7_saadan_goer_du/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2015 - 22:09 #12
Er det installationsfiler til programmer du har gemt på den eksterne disk?

Du kan ikke gemme kørende programmer på en ekstern disk og forvente at det virker når du installerer Win 7 fra bunden af.
Din system mappe ændres jo helt, og din registrerings database kan ikke se dine programmer længere.
Har du programmer du skal bruge, skal de geninstalleres når Windows er på plads.
Avatar billede summer Mester
17. oktober 2015 - 16:26 #13
Det var rart hvis du lige reagerede lidt bedre.
Avatar billede Jonx0420 Nybegynder
14. april 2016 - 17:35 #14
Folk misforstod lidt spørgsmålet, er ligeglad med gendannelse af mine filer og alt, ALT skulle bare væk og den skulle til fabriksstand.
Avatar billede Jonx0420 Nybegynder
14. april 2016 - 17:35 #15
.