Avatar billede jjbirk Nybegynder
14. oktober 2015 - 12:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Afspilling af lydfiler

Hej
min søn har en togbane med forskellige ting på banen.
Han vil gerne have lavet det sådan, at han åbner en hjemmeside,
der ser sådan ud :

1    :    Overkørsel
2    :    Havn
3    :    Savværk
4    :    Brand
5    :    Bil
6    :    Personer
7    :    Vandfald

Med mulighed for at lave flere.
Når han trykker på "1" så afspiller computeren en lydfil "overkørsel"
når han trykker på "2" afspiller computeren en lydfil "Havn"
og så videre.
Håber der er en der gider lave en html fil som hjemmesiden hvor dette er lavet, så jeg kan se hvordan det laves.
Lydfilerne ligger i en mappe der hedder "mine lyde"
Avatar billede klaudi Ekspert
14. oktober 2015 - 13:30 #1
Hvad med denne

HarvestSounds effect player
http://harvestsounds.sourceforge.net/index.php
Avatar billede jjbirk Nybegynder
14. oktober 2015 - 13:43 #2
joo kan være han kan/vil bruge dette.
Selv om det var som beskrevet han gerne ville.
Han ville gerne have det virket fra en hjemmeside, da han har en del andet som virker via denne.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. oktober 2015 - 13:51 #3
>Håber der er en der gider lave en html fil som hjemmesiden hvor dette er lavet, så jeg kan se hvordan det laves.
hvor langt er du selv kommet ??
eksperten er hjælp til selvhjælp ikke en bestillings central, ellers prøv at ligge det i opgaver

nu har du valgt det skal være html, hvorfor ligger du så ikke spm i html kategorien ??
der er størst chance for html folkene overvåger denne kategori

her er nogle link du kan kigge på
ref https://www.google.com/search?q=html+play+sound
http://www.w3schools.com/html/html5_audio.asp  <--
https://css-tricks.com/play-sound-on-hover/
https://css-tricks.com/examples/SoundOnHover/  <--

ref https://www.google.com/search?q=html+play+sound+onclick
https://www.youtube.com/watch?v=VlwSz2dXK_8
Avatar billede klaudi Ekspert
14. oktober 2015 - 14:40 #4
<!DOCTYPE HTML>
  <html>
  <head>
<!-- Minus AutoDato -->
  <title>Audio</title>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
  </head>
  <body>

<audio id="sound1" src="mine lyde\Cruis.wav"></audio>
<audio id="sound2" src="mine lyde\Shiphorn.wav"></audio>
<audio id="sound3" src="mine lyde\savverk.wav"></audio>
<audio id="sound4" src="mine lyde\brand.wav"></audio>
<audio id="sound5" src="mine lyde\Cool.wav"></audio>
<audio id="sound6" src="mine lyde\personer.wav"></audio>
<audio id="sound7" src="mine lyde\vandfald.wav"></audio>

<button onclick="document.getElementById('sound1').play()">1 Overkørsel</button><br />
<button onclick="document.getElementById('sound2').play()">2 Havn</button><br />
<button onclick="document.getElementById('sound3').play()">3 Savværk</button><br />
<button onclick="document.getElementById('sound4').play()">4 Brand</button><br />
<button onclick="document.getElementById('sound5').play()">5 Bil</button><br />
<button onclick="document.getElementById('sound6').play()">6 Personer</button><br />
<button onclick="document.getElementById('sound7').play()">7 Vandfald</button><br />

</body>
</html>

Virker i Chrome og Firefox, ved ikke lige hvorfor det ikke virker i Internet Explore !?

Tilpas lyde øverst
<audio id="sound1" src="mine lyde\overkoersel.wav"></audio>
osv
Avatar billede klaudi Ekspert
15. oktober 2015 - 08:39 #5
Ovenstående virker os i Internet Explorer, hvis man bruger mp3 filer!
Avatar billede jjbirk Nybegynder
15. oktober 2015 - 08:51 #6
Super klaudi2k8 smid et svar, lige hvad han ville have :-)
Avatar billede klaudi Ekspert
15. oktober 2015 - 09:27 #7
ok :)