Avatar billede Vigh Novice
16. oktober 2015 - 21:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

indsætte lopslag i første tomme række i et regneark

Hej
jeg har nogle eks regne ark hvor der står data i x antal rækker, der vil jeg have evt. en makro til at indsætte mit lopslag i første tomme række i arket
mit lopslag ser således ud og fungerer fint når jeg indsætter det manuelt i række 35

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(A35;'V:\lopslag\[Master liste til lagerudskrivninger.xlsx]Enhedspris'!$A$10:B$620;2;0);"")
Avatar billede kabbak Professor
17. oktober 2015 - 00:19 #1
prøv med
Public Sub Lop()
i = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count + 1
Cells(i, 3).FormulaLocal = "=HVIS.FEJL(LOPSLAG(A" & i & ";'V:\lopslag\[Master liste til lagerudskrivninger.xlsx]Enhedspris'!$A$10:B$620;2;0);"""")"
End Sub
Avatar billede Vigh Novice
17. oktober 2015 - 16:23 #2
Hej

mange tak for svar, men det virker ikke helt da den ikke kigger på v drevet efter lopslaget,sådan her ser formlen ud når den bliver sat ind i regnearket

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(A96;'[Master liste til lagerudskrivninger.xlsx]Enhedspris'!$A$10:B$620;2;0);"")

Og så en anden lille rettelse til mit spørgsmål da jeg glemte at i kolonne 13 er der en sammentælling til linie 95, så kan man begrænse det til at se i første tomme celle i 5 kolonne.
Avatar billede kabbak Professor
18. oktober 2015 - 12:20 #3
ved mig er formlen
=HVIS.FEJL(LOPSLAG(A10;'V:\lopslag\[Master liste til lagerudskrivninger.xlsx]Enhedspris'!$A$10:B$620;2;0);"")

med tjek i kolonne 5, er koden

Public Sub Lop()
i = ActiveSheet.Cells(1, 5).End(xlDown).Row + 1
Cells(i, 3).FormulaLocal = "=HVIS.FEJL(LOPSLAG(A" & i & ";'V:\lopslag\[Master liste til lagerudskrivninger.xlsx]Enhedspris'!$A$10:B$620;2;0);"""")"
End Sub
Avatar billede Vigh Novice
18. oktober 2015 - 14:37 #4
tak for hjælpen, det var lige det jeg skulle bruge.
Avatar billede kabbak Professor
18. oktober 2015 - 15:30 #5
så får du lige et svar