Avatar billede kewin-holm Juniormester
24. oktober 2015 - 13:03 Der er 1 løsning

Søger eksperter på stationære computere.

Hej eksperter!

For 3-4 år siden købte jeg en iMac og installerede windows på til når der skulle spilles. Det gik fint og den har klaret sig godt.

Men den begynder, at få problemer med de nyere spil der udkommer. Så i takt med Fallout 4 og andre snart udkomne spil leder jeg efter noget der kan klare mosten!

Jeg er ikke så meget inde i den stationære verden og er egentligt mest til køb af en komplet computer, da jeg ikke ligefrem stoler på mine egne evner til at samle og fikse den.

Jeg har kigget lidt på følgende:
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/lenovo-erazer-x510-id-8804346.aspx

Spec:
Intel Core i7 3.5 GHz / 32 GB DDR3 SDRAM / 2 TB / AMD Radeon R9 255 - 2 GB / Windows 8.1 / 8 MB

Men hvad skal man kigge efter? Har læst i nogle test at 16 GB RAM er alt for meget og det faktisk ikke er nødvendigt med over 8 GB? Prisforskellen er der jo.

Ligeledes kender jeg ikke meget mere til processorer end Intel og der er hovedreglen vel bare, at desto nyere generation, desto bedre? For ikke at nævne Grafikkort fra AMD Radeon, er de ikke efterhånden ledende?

Nå, en masse information. Håber nogen af jer har lidt forstand på det og kan hjælpe mig mod både computer og eventuel skærm og måske nogen der kan sige noget om, hvorvidt en stationær gerne skulle holde mere end de sædvanlige 3 år? Eller kan man på hvilket som helst tidspunkt skifte nogle dele også skulle den gerne virke som ny? :-)

Kom meget gerne med forslag - God weekend!

Mvh.
Kewin Holm
Avatar billede kewin-holm Juniormester
02. november 2015 - 19:49 #1
Lukker tråden