Avatar billede karenj86 Nybegynder
27. oktober 2015 - 13:05 Der er 5 kommentarer

Jeg har totalt sort skærm på min arbejdscomuter!

Jeg har totalt sort skærm på min arbejdscomputer og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre! Jeg håber virkelig der sidder en herinde der har et bud på hvad jeg skal gøre, for lige nu skal jeg være ærlig og sige at jeg praktisk talt er gået i panik og frygter at alt er slettet :-(

Det skete da jeg gik fra den i ti minutter for at gå ud og smøre en mad og lave en kop kaffe og da jeg kom tilbage var den bare død!

Jeg håber virkelig i kan hjælpe
Avatar billede Slater Ekspert
27. oktober 2015 - 13:24 #1
Det er MEGET usandsynligt at harddisken er slettet fordi den ikke virker.

Men hvilken slags computer, bærbar eller stationær? Har du forsøgt at slukke den helt og starte den igen? Er det kun skærmen der er død, altså kan du høre blæsere bevæge sig og blinker evt. indikatorlamper på selve maskinen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2015 - 13:29 #2
Jeg er helt enig, fald du bare til ro - der er næppe sket noget med harddisken, og dermed data. Men brug da endelig oplevelsen fremadrettet, og husk backup næste gang.

En hyppig fejl på bærbare, er at baggrundsbelysningen går i stykker på skærmen. så HVIS det er en bærbar, så prøv at sætte en ekstern skærm til den.

Men ellers skal du tjekke strømmen - tag strømstik ud, tag evt. også batteriet ud, hvis det er en bærbar, og sæt det hele til igen.
Avatar billede Uvanga Ekspert
27. oktober 2015 - 13:50 #3
Hvis det er en stationær PC, kan jeg berette om det samme. Jeg var også væk fra PC'en i en periode, i mellemtiden havde en "vittig" sjæl skruet helt ned for lysstyrken. Det kunne måske være et bud!
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. oktober 2015 - 14:59 #4
Er panikken lettet, har du fundet en løsning?
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. oktober 2015 - 21:42 #5
Og jeg spørger igen - har du fundet en løsning. Respons imødeses!!