Avatar billede AJLaursen Juniormester
03. november 2015 - 09:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan logge på min netbank med NemID men ikke e-Boks

Hej Derude,

Oplever det mærkværdige at jeg ikke kan komme ind i min private e-boks på pc, men jeg kan sagtens tilgå min private e-boks på min mobil ?

Kører PC m/Win 10, og har prøvet i Edge, Google og Firefox = same result.

På mit E-boks erhverv får jeg en besked om at mit nøglekort ikke er aktivt, men har ikke fået beskeden om at "du har nu 20 nøgler tilbage, så vi sender dig et nyt nøglekort", så det kan jeg heller ikke tilgå, ligesom jeg heller ikke kan få lov at gå ind og bestille et nyt kort ?

Gode råd modtages - på forhånd mange tak.
Avatar billede aphandersen Juniormester
03. november 2015 - 09:41 #1
Er der tale om din eBoks til erhverv eller din private eBoks? Bemærk at der anvendes to forskellige NemID'er til erhverv - et til netbank og et til eBoks. Se evt. mere her:

http://www.erhvervsblogger.dk/problemer-med-nemid-til-virksomheder/

Så derfor kunne jeg sagtens forestille mig at grunden til det ikke er aktivt, er fordi du har prøvet at logge ind med dit netbank NemID. Kan det passe?
Avatar billede AJLaursen Juniormester
03. november 2015 - 10:04 #2
Hej Peddi,

Nej, desværre er det ikke der hunden ligger begravet. Jeg har såvel "privat", "erhverv" samt "erhverv til bank" nøglekort.

Men mange tak for buddet.
Avatar billede AJLaursen Juniormester
03. november 2015 - 10:04 #3
- og "erhverv til bank" nøglekortet lader mig rulle direkte ind på virksomhedens netbank. Højst mærkværdigt.
Avatar billede aphandersen Juniormester
03. november 2015 - 10:41 #4
Jamen, i og med at noget NemID virker, så tænker jeg ikke at det er et problem der f.eks. skyldes at du ikke kan logge ind (fordi det er jo alle nøglekort).

Jeg tænker derimod om der kan være noget korrekt i at nøglekortet ikke er aktivt. Hvis dit private ikke virker, kan du jo prøve at ringe ind til NemID, da det jo er gratis for private.
Avatar billede AJLaursen Juniormester
03. november 2015 - 11:31 #5
Hej Peddi,

Det viste sig at det var de glade amatører ved NEMID der lige havde glemt at informere om at der "er problemer med at logge ind pt".

For filen da...

Vil du sende således at jeg kan give dig pointene - tak for din tid !

Bedste hilsner
Allan
Avatar billede AJLaursen Juniormester
03. november 2015 - 11:46 #6
Hej Peddi,

Vil du sende svar til pointgivning.

Btw viste det sig ydermere at grunden til jeg ikke kunne gå på "erhverv" var, at de ikke havde registreret domicilflytning - det skete for 3 år siden...