Avatar billede janderek80 Nybegynder
11. november 2015 - 12:18 Der er 5 kommentarer

Skal have overført 50 gb data mellem 2 computere

Kan man få et program/app til at overføre store mængder data mellem 2 computere, mener jeg har læst en artikel vedr, at der var et program dertil?
Avatar billede charles17 Nybegynder
11. november 2015 - 13:50 #2
hvis de ikke står ved siden af hinanden, kan ftp server/client med fordel anvendes

/C
Avatar billede eurositi Ekspert
11. november 2015 - 13:51 #3
204 kroner er ikke specielt dyrt, men hvis begge maskiner kører med den samme browser (brug Chrome eller Firefox), kan du spare pengene og bruge denne gratis, sikre peer-to-peer (P2P) løsning i stedet.
Der deles ikke data med andre end afsender-computeren og modtager-computeren:

https://www.sharefest.me/

Siden vil instruere dig i, hvordan det skal gøres.
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. november 2015 - 17:47 #4
Der er også USB overførsel med kabler direkte mellem maskinernes USB porte, de kabler har typisk hardware indbygget i stikket.

Men ellers, AFHÆNGIG AF ANTAL FILER og deres størelse, så sæt dem sammen med et Ethernet kabel.

Ja det tager mere tid, men man kan sagtens holde den tid ud.

Jeg har kopieret ca 100GB på den måde og har sidenhen synkroniseret mellem diverse enheder.

Og det der ALTID tager tid er ikke de store filer, men derimod de utallige små der bruger lige så meget til i start og slut som de store, men tiden er dermed også så meget længere pr. byte end de store.

Så Ethernet og tålmodighed, og det er rimeligt hurtigt overstået, eventuelt, pak de små filer med 7zip
Avatar billede eurositi Ekspert
12. november 2015 - 09:36 #5
@ #4
Her er det vigtigt at nævne, at du skal bruge et såkaldt *crossover* ethernet kabel. Det ligner umiddelbart et almindeligt netværkskabel, men det kan kendes - dels ved at der står "crossover" på selve kablet, dels ved at der er forskellige farvemønstre på ledningerne:
http://www.wikihow.com/Connect-Two-Computers-Together-with-an-Ethernet-Cable

Et almindeligt ethernetkabel kan kun bruges til at forbinde en computer til en router.