Avatar billede TitteH Praktikant
01. december 2015 - 15:52 Der er 5 kommentarer

Word 2007 - nummerering af overskrifter

Jeg vil gerne have nummerering på mine overskrifter i et dokument, således at Word automatisk finder den rette nummering, når der laves en ny overskrift eller underoverskrift, således:

1. overskrifter (niveau 1)
1.1 underoverskrift (niveau 2)
1.1.1 underunderoverskrift (niveau 3)

Det fungerer nogenlunde med overskrifterne. Jeg skal selv aktivere punktlisten, hver gang jeg laver en ny overskrift, men den nummererer den rigtigt. Og hvis jeg flytter et kapitel, så ændres kapitel overskriften automatisk, så det passer.

Men det sker ikke for underoverskrifterne. Der går helt ged i den. Hvis jeg flytter på kapitlerne (inklusiv underlæggende afsnit med niveau 2 overskrifter), så ændres disse overskrifter ikke, men følger en anden orden, så de ikke passer med kapitlet. Og opretter jeg nyt kapitler med niveau 2 overskrifter, så passer de heller ikke til kapitlet. Men nogle af niveau 2 overskrifterne i nogle kapitler passer. Så jeg kan ikke gennemskue, hvad der går galt. Jeg har prøvet alt muligt. Slette niveau 2 overskrifterne, skrive dem på ny (det ændrer ikke på det) og prøve at ændre på indstillingerne på niveau 2 overskrifter generelt og ift. om de skal starte på en ny liste eller fortsætte nummerering. Intet synes at kunne få det til at fungere.

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2015 - 16:18 #1
det er lang tid siden jeg var deromkring - men er der ikke noget med, at tal først vises korrekt i 'vis udskrift' (eller reelt print).
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. december 2015 - 19:44 #2
Den vigtigste forudsætning for, at du kan få til til at virke problemfrit er, at du definerer typografierne Overskrift 1-9 med korrekt opsat nummerering og bruger disse typografier systematisk/konsistent til dine overskrifter.

Følg anvisningerne i denne engelske artikel til punkt og prikke. Så kan du få styr på nummereringen:
http://shaunakelly.com/word/numbering/numbering20072010.html
Avatar billede zer0c00l Juniormester
02. december 2015 - 08:10 #3
Har du aktiveret punktlisten på følgende måde?:
https://gyazo.com/bacc1f89b8f74b3a5f28e25c09befd06

For mig udfyldes of rettes alt automatisk. Både, når jeg flytter overskrifter og underoverskrifter:
https://gyazo.com/39878cc04c84eb844aa74acce068460f

..samt når jeg opretter nye:
https://gyazo.com/bbe32cbdd12fe01e7b98dc5948e43023

Jeg vil dig sige, at selvom det er blevet langt, langt bedre, end det har været, har Word det stadig med at gå i hårknude. Du kan sikkert få det til at virke, hvis du opretter et nyt dokument. I så fald må du overveje, om det er besværet værd at kopiere al din tekst og indsætte den UFORMATERET i et nyt dokument - og lave formateringen forfra.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
10. december 2015 - 08:12 #4
Fik du det til at virke?
Avatar billede TitteH Praktikant
04. februar 2016 - 12:59 #5
Jeg lavede overskrifterne i typografier, som man skal ja, men det virkede ikke alligevel. Tror det går i hårdknude og måske er en programfejl, desværre.