Avatar billede SPINhead99 Praktikant
02. december 2015 - 11:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC til videoredigering

Hej folkens

Jeg skal købe en PC, der primært skal bruges til videoredigering samt grafiske opgaver. Vi snakker dog ikke videomateriale i 4K.

Budgettet omfatter PC, skærm, windows, mus, tastatur og hovedtelefoner. Budgettet er ca. 12-13000 kr.

Jeg havde selv forestillet mig noget ala i7-CPU, 240 gb SSD-harddisk, 16 GB ram, et grafikkort med mulighed for at tilkoble en ekstra skærm samt en skærm med FullHD. Hvad ville I vælge?
Avatar billede eurositi Ekspert
02. december 2015 - 11:43 #1
Det vil være en fordel at vælge en GPU (grafikkort), som understøtter CUDA. Dette giver en markant hastighedsforbedring ift. alle typer af video/billedredigering især på en i7 processor.
https://en.wikipedia.org/wiki/CUDA
http://www.geforce.com/hardware/technology/cuda/supported-gpus
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
02. december 2015 - 12:23 #2
#eurositi: Tak for svaret. Det er noteret. Jeg har kig på en PC fra mm-vision (https://www.mm-vision.dk/professionel-dtp-vision-410). Jeg påtænker at opgradere grafikkortet til et GTX960. Dette understøtter - såvidt jeg kan se - CUDA.
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2015 - 12:36 #3
jeg ville nok vælge en større hard disk og en til backup.
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2015 - 12:41 #4
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
02. december 2015 - 13:08 #5
#ebe: 240 gb vurderer jeg passer godt til mit behov til mængden af min arbejdsflade. Jeg har allerede adgang til mere backup-plads, så det er ikke nøvendigt. Tak for svaret

#milter: Tak for linket. Det bekræfter mange af de overvejelser jeg selv har.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
03. december 2015 - 13:21 #6
Jeg for svarene. Jeg lukker emnet, da jeg har bestilt computeren.
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2015 - 14:33 #7
Velbekom :-)