Avatar billede ITManden Nybegynder
03. december 2015 - 16:37 Der er 1 kommentar

Farvel til Webprogramering, måske Netværking nu ?

Jeg har programmeret hjemmesider i C# (.net framework) og jeg kan se det er SVÆRT for mig. Problemet er nok, at jeg ikke kan tænke så hurtig og logisk, som det kræver.

Jeg har ikke problemer med selve c# syntaks , men mere med sætte koden sammen i logikken.

Jeg ved , at jeg kan ikke holde det ud og tænker at tage et lille CCNP kursus og søge job som Natværkspeciellist.

Men er det klogt. Mon arbejde med netværk er ligeså svært og krævende ?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2015 - 17:59 #1
Netværksspecialist er ret sikkert lige så krævende som at programmere. Men om det passer til dig er op til, hvordan dit hoved er skruet sammen.
Jeg er fx til q&d (quick and dirty) programmeringsløsninger og skal have andre til at forestå det videre arbejde med vedligehold af koden.
Mht netværk, så kan jeg overskue op til en vis (relativ lille) størrelse. Bliver det større, så slår min hjerne fra - så har det bedst i firmaer med under 50 ansatte.
Det er så en livserfaring. Du bør prøve dine grænser af, og så (over tid) finde det optimale. Du kan ikke regne med at starte med, hvad der er din slutstilling.