Avatar billede anba Mester
04. december 2015 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min bærbare HP Pavilion dv 9000 har sort skærm

Min bærbare HP pavilion dv9000 med windows Vista vil pludselig ikke starte op efter at have være slukket et par dage. Skærmen er sort og vedbliver at være det. Pc går ikke ud !
Den er tændt for den blå lampe lyser også den for batteri og den lyser også blå hvor strømforsyningen er sat i - og alle andre lamper lyser også blåt som vanligt.
Jeg har prøvet at tage strømstik og batteri ud og sætte dem i igen en efter en. Også prøvet at holde startknappen nede i 30 sek og 1 min (uden batteri og strømforsyning tilsluttet)og derefter starte op. Har også prøvet at trykke f8 masser af gange men intet hjælper.
Blæseren kører - og indimellem ret højlydt (men det har den nu altid gjort).
Jeg har prøvet at støvsuge pc-en på bagsiden.
Jeg er ved at gå i panik - for jeg har så meget på den -(og har) desværre ikke backup på det hele.
Er der nogen der kan hjælpe mig ? Det ville være skønt !
I så fald den er kaput, er der så nogen der kan fortælle mig hvor jeg i nærheden af Middelfart kan få hentet indholdet over på min eksterne harddisk. Jeg kan ikke lige se på nettet hvem der ordner sådan noget ?
Hilsen Anette
Avatar billede poko1 Ekspert
04. december 2015 - 16:02 #1
hvis HD lampen  blinker så Prøv at sætte en kraftig lampe bag skærmen  Kan du så se noget? Hvis ja  kan det være Back light der er defekt!
Avatar billede anba Mester
04. december 2015 - 16:09 #2
Der er ingen lamper der blinker ! Og jeg kan ikke forstå hvordan man sætter en lampe bag skærmen - den er jo ikke gennemsigtig ! Men blæseren kører højlydt hele tiden !
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2015 - 16:59 #3
Din computer har kørt varmt, og dit grafik kort kan være brændt af. Der findes  fix til dette problem.
Video her viser problemet og fix:
https://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2015 - 17:01 #4
Prøv evt at gøre dette:
https://www.youtube.com/watch?v=aA8XV266eIM

Det er ikke et fix skal siges.
Kan den starte bør man klare det varmeproblem der er på computeren.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. december 2015 - 17:47 #5
Nu har jeg altså skiftet Flere Back light Konvertere og jeg kan Garantere dig at coveret ikke er helt lystæt
https://www.youtube.com/watch?v=1nywOvz_nAA
Avatar billede anba Mester
19. december 2015 - 00:32 #6
Har fået professionel hjælp og fik at vide at det ikke kunne betale sig evt at skifte grafikkort eller andet ( den bærbare er 7 år). Har fået alt lagt over på en ekstern harddisk og så må jeg nok købe en ny bærbar.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2015 - 07:34 #7
Jeg er enig. Kan man ikke selv prøve at redde så gammel en computer, så bliver det for dyrt at reparere den.