Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
06. december 2015 - 20:10 Der er 8 kommentarer

Wifi virker på en ud af 5 enheder.

Hej.

I dag satte jeg routern op, og vi testes det på min søsters Mac. Det virkede ikke, og heller ikke på hendes android. Jeg tog min egen android frem, og der virkede det perfekt. Jeg hentede en iPad og en Windows computer hvor ingen af delene virkede heller.

Hvad kan det skyldes? Min søster skal have en studiegruppe hjem fra universitetet i morgen, of det ville være fedt hvis det virkede dér!
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2015 - 20:16 #1
det kan være, at router er sat til 5ghz alene, og de andre enheder med 802.11n forbindelse kører 2,4ghz. Router skal have aktiveret 2,4ghz også.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
06. december 2015 - 20:22 #2
Router en er vidst kun 2,4 ghz, det synes jeg at jeg så i instillingerne.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
06. december 2015 - 20:28 #3
Vi har haft den perfekt tilsluttet før, men vi prøver nu i min søsters hus og der virker det ikke helt optimalt så at sige :^)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2015 - 20:39 #4
se, hvilket ssid-navn din router kobler på. Du skal bruge det på de andre. Inkl den adgangskode, du har.
Jeg er ret blank på, hvordan mac og android sættes og (eller hvor, man kan aflæse data)
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
06. december 2015 - 20:51 #5
Du kan også give anvisninger til Windows,  jeg kan komme ind på router setup faktisk.

Ssid navn, kunne det være Airlink0674***?
Hvis det er det, så prøver alle enheder i hvert fald at forbinde til det netværk :/
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2015 - 21:20 #6
Så ville det være lettest med kabel fra pc til router. Der kan du 100% sikkert kun logge ind på den rigtige, og under wlan/wifi i setup kan du se ssid-navn og adgangskode.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
06. december 2015 - 21:27 #7
Ok, det er gjort, er 100 på at det er den rigtige. Jeg prøvede også at tage en af de der boxe med netværkstjeneste i der deler internettet (kan ikke huske navnet på det), og det virker Heller ikke med en direkte kabelforbindelse.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
06. december 2015 - 23:00 #8
Ok, det endte med at vi gav lidt op og tog den ind i mine forældres hus. Til at starte med fuckede den også up dér, men efter en times tid hvor vi gjorde alt fra at resette og dette op, kom min gamle far med sin begrænsede viden om internet og opsætning og rodede med et andet, ubrugt kabel og fik det til at virke. Så det endte vel meget godt, min søster og hendes srudiegruppe må bare Level med at være i forældrenes stue i stedet for.