Avatar billede ArmanJ Nybegynder
07. december 2015 - 21:21 Der er 12 kommentarer

Headset på computer

Hej.

Jeg har et lille problem.
Jeg har lige fået nogle nye headset men problemet er, at de ikke virker på højre side af mit headset. Den virker fint på andres computer (prøvede den af på min gamle) og andre headsets virker heller ikke i højre side.
Hvis der er noget galt med min computer, vil i så ikke fortælle mig hvordan jeg fixer det?

Mange tak :)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2015 - 21:35 #1
Når du kører uden headsæt, kommer lyden så kun ud af venstre højttaler på pc?
Har du tjekket om balance er trukket helt over til venstre?

Hvilket system kører du?
Avatar billede ArmanJ Nybegynder
07. december 2015 - 21:41 #2
Hmm... Uden headset..? Tror vidst den også kommer kun ud af venstre side.. Men er ikke sikker. Det der med balancen vil jeg meget gerne se lidt mere på.. Hvor kan jeg se noget på det?

Jeg har en Acer aspire e 15. Bærbar :D

Mange tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2015 - 22:02 #3
Nu skrev du ikke hvilket styresystem du kører, men prøv at højreklikke på lydikon nede til højre og vælg afspilningsenheder.
marker højttaler og vælg egenskaber og gå i niveauer.
Har du noget her der hedder Realtek audio output?
Hvis du har så er der måske en knap der hedder balance.
Prøv at trykke på denne og se om den højre skyder er skubbet helt ned
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2015 - 22:06 #4
Du kan også prøve at trykke på konfigurer og gå i test.
Her vil den sende lyd til hhv venstre og højre højttaler.

Hvis der ikke er lyd i højre side og balancen står rigtigt, kan det være at stikket til headsæt ikke åbner rigtigt for højttalerne når stikket udtages. Det kan være en defekt i selve stikket, men snavs der i, kan muligvis også være skyld i det
Avatar billede ArmanJ Nybegynder
07. december 2015 - 22:07 #5
Jeg har prøvet det med balance under niveauer. De er begge på samme niveau. Jeg bruger Windows 8.1.
Avatar billede ArmanJ Nybegynder
07. december 2015 - 22:10 #6
Hmm.. Det der med testen har jeg også taget.. Den virker kun i venstre side. Når jeg tager stikken ud så kommer der en klam lyd ud af computeren. Det jeg gøre er at skrue helt ned for min Headset, selvom jeg har taget den ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2015 - 22:23 #7
Klam lyd = Er det en brummelyd?

Ser stikket ud til at der kan være snavs i?
Avatar billede ArmanJ Nybegynder
08. december 2015 - 11:30 #8
Den er lige købt. Tror ikke der er noget galt med headsettet.. Den virker godt på andres pc. Og det er en skramlen lyd.. Meget lys.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2015 - 15:50 #9
Prøv at se om der er en driver til lydkort der er nyere end den der er installeret nu.
Du skal i enhedshåndtering for at finde lydkortet.
Marker det og vælg egenskaber og vælg opdater driver.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2015 - 15:52 #10
Info til dig som ny bruger af eksperten:

Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede ArmanJ Nybegynder
08. december 2015 - 20:23 #11
Jeg har prøvet at opdatere alt der har med lyden at gøre. Den fortæller bare at den allerede er opdateret.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2015 - 17:36 #12
Så havde jeg leveret den tilbage, hvis fejlen har været fra start af.