Avatar billede sebholm266 Novice
10. december 2015 - 17:28 Der er 3 kommentarer

Er mine computer dele gode nok?

Intel Core i5 4460
ASRock H81M DGS R2.0
XFX Radeon R9 285
8GB Kingston ValueRAM 1600 MHz
1TB Seagate 7200rpm
EVGA 600w
Cooler Master Elite 342

ca. til 4500
Skal nemlig købe en ny gaming pc.
Er det et godt build og kan det spille lol,overwatch, cs go, h1z1, black ops 3, destiny, just cause og sådan nolge spil på det højeste i settings? :D
Kan nogle dele evt. skiftes ud?
Avatar billede torrabi Nybegynder
19. december 2015 - 19:05 #1
"Dette er min uprofessionelle mening og har intet basis end min preferencer og meninger"

Jeg synes umiddelbart at dit nye system vil nok bedst køre 60FPS ved medium settings i disse spil. Det jeg nok ville ændre er din harddisk og grafikkort. jeg ville nok sætte en 250gb SSD i da dette gigantiske boost i både opstart og andet. vil du hurtigt komme til at elske. med hensyn til dit grafikkort, skal du nok overveje at bruge mere end 1300kr da det er denne komponent der kommer til at trække det meste arbejde. når det nu er en decideret gamer pc. vil jeg nok tage gtx 780 TI  eller gå helt op til en 980. men det komemr helt an på dit budget.
Avatar billede sebholm266 Novice
20. december 2015 - 16:55 #2
Hej, mit budget er deromkring 4600-4800 så er det ikke et fint nok build. Der er en der siger at den godt ville kunne spille bf4 på high og bf3 på ultra kan det passe? :D
Avatar billede torrabi Nybegynder
20. december 2015 - 19:21 #3
Kravene til just cause 3 ligger på ;
CPU:     Intel Core i7-3770, 3.4 GHz / AMD FX-8350, 4.0 GHz
RAM:     8 GB
Video Card:     NVIDIA GeForce GTX 780 (3GB) / AMD R9 290 (4GB)

så med et R9 285 ligger det nok lige under hvad de anbefaler. måske high men ikke ultra.
cpu mæssigt ligger du også lige under det anbefalede, men ikke at du ikke kan køre det fint nok. men mest omkring high og ikke

med hensyn til bf3 og 4 så er kravene til bf3 det samme som just cause 3.  og bf4 ser ud til at have omtrent samme krav som bf3.
jeg vil gætte på at generelt alle de førnævnte spil på high med måske maks 50FPS. eller medium  med FPS omkring de 60.