Avatar billede Peribelle Nybegynder
13. december 2015 - 08:32 Der er 4 kommentarer

Hotspot på Iphone 4

Jeg har prøvet næsten alt.
Jeg har gennemset nettet for løsninger, men intet brugbart.

Problemet består i, at når jeg sætter Iphone 4 til at fungere som hotspot, går der 1½ minut og så lukker Iphone for hotspot. Dette kan omgås ved KONSTANT at benytte forbindelsen, men hvem gør det.

Jeg har en Huawei Y300 som IKKE mister forbindelsen og som fungerer perfekt som hotspot, men jeg kan godt lide den måde Iphone 4 fungerer og derfor kunne det være dejligt om hotspot på Iphone 4 kunne fastholde hotspot.

Har læst at, det skulle være en app eller andet, med en strømsparefunktion, men på trods af at, jeg har læst, søgt og læst igen har jeg endnu ikke fundet løsningen.

Har én af jeg andre fundet en løsning???
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 12:26 #1
Måske - nederst på siden
https://discussions.apple.com/thread/5433532?tstart=0

I have finally found a solution that works for me.
To use my iphone (4s) as a hotspot and connect to my ipad (3) :

ipad settings: Cell Data OFF Wifi OFF Bluetooth ON.

iphone settings: Cell Data ON. Bluetooth ON. Personal hotspot ON. Wifi OFF (in that order)

I can connect the ipad to the iphone's hotspot using bluetooth and it works with no interruptions.
I am able to close down all apps on my iphone (including settings) and turn off the screen. The hotspot keeps broadcasting a signal.
Avatar billede Peribelle Nybegynder
13. december 2015 - 16:37 #2
Desværre, men jeg HAR prøvet den side Du linker til.
Måske det skyldes, at Iphonen skal være hotspot, men at det er en Denver tablet der skal bruge dette hotspot.

Hvis jeg lader Huawei Y300 fungere som hotspot og atter denne Denver tablet i den "anden ende", fungere alt som det skal. Ingen udfald.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
13. december 2015 - 17:09 #3
Nu ved jeg ikke hvilket IOS du har, men Apple har valgt at lægge software ind på deres Iphone 4, samt Ipad 2 og nedefter som forudsager disse ting. Selvfølgelig fordi de vil have man køber et af deres nye produkter, den såkaldte Lock In.

Der er ikke nogen løsning til dit problem desværre. Så skal du jailbrake telefon og nedgradere IOS.
Avatar billede Peribelle Nybegynder
14. december 2015 - 07:33 #4
Jeg tror det er 7.1.2. Kan det passe?

Jeg er egentlig ikke Apple menneske, men da en bekendt lånte mig (på evighedslån) sin Iphone 4, måtte jeg da prøve dette "æble". Der er mange fine funktioner på Iphone og der fungerer fint, men hvis (hvad noget tyder på) at jeg ikke kan få den til at virke med hotspot bliver det et tak for lån.

Takker for jeres hjælp.

Vh
PER