Avatar billede oz4jv Novice
13. december 2015 - 12:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Afrunding af variable, samt sikft at billed hvis variable er 1 eller 0

Hej
Jeg printer en variable ud med den her linie
echo "<div id=\"PooltempAIix\"style=\"position:absolute;top:520px;left:750px\"> Aktuelt Temp ".$d['Tilgang']. °C ."</div>"; // udskriver temp

Men vil rigtig gerne have den afrundet til kun at komme ud med to decimaler, pt, kommer den ud med 5 :(

lige en ting mere, jeg har i min tabel en værdi der skifter mellem 1 og nul
hvis den læser 1 vil jeg gerne have vist billed A og hvis den læser 0 så billed B
Kan simpelhen ikke få det til at lykkes :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2015 - 13:20 #1
Du kan sikkert bare erstatte

  $d['Tilgang']

med

  number_format($d['Tilgang'], 2, ',', '');
Avatar billede oz4jv Novice
13. december 2015 - 13:35 #2
Det var også sådan noget jeg tænkte.
men
Parse error: syntax error, unexpected 'number_format' (T_STRING), expecting ',' or ';'
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2015 - 13:44 #3
Ja, ok. Hvis du sætter det ind som det står, så er der et semikolon for meget til sidst. Det sletter du bare.
Avatar billede oz4jv Novice
13. december 2015 - 14:05 #4
Det hjælper ski ikke en meter :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2015 - 14:10 #5
Hmm, Jens, så kunne det måske være en idé at vise hvad du gør ;)
Avatar billede oz4jv Novice
13. december 2015 - 14:31 #6
prøver lige igen
har fået det til at se sådan ud
echo "<div id=\"PooltempAIix\" style=\"position:absolute;top:500px;left:750px\"> Aktuelt Temp ". number_format($d['Tilgang'], 2, ',', '') °C ."</div>";
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2015 - 14:38 #7
echo "<div id=\"PooltempAIix\" style=\"position:absolute;top:500px;left:750px\"> Aktuelt Temp ". number_format($d['Tilgang'], 2, ',', ''). " °C</div>";
Avatar billede oz4jv Novice
13. december 2015 - 14:46 #8
Takker og bukker, ikke altid der skal så meget til :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2015 - 16:06 #9
Nemlig! Jeg samler slet ikke på point, du lægger blot selv et svar, og accepterer det.

Avatar billede oz4jv Novice
24. december 2015 - 11:32 #10
lukket