Avatar billede Jengin Nybegynder
13. december 2015 - 18:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Marvell warnings

Mit problem er at nogle programmer bare pludselig crasher og det samme gør selve computeren (computeren har kun crashet 1 gang med bluescreen).
Før det sker kommer der dog nogle warnings op som siger:
marvell event message warning request to physical disk 1 timed out.
Nogle der ved hvad søren der sker?
Mange tak på forhånd :D

Ps. Undskyld for den dårlige placering af kategori men ved simpelthen ikke hvor jeg ellers skal placere denne post henne
Avatar billede Jengin Nybegynder
16. februar 2016 - 20:00 #1
d
Avatar billede Wally73 Mester
16. februar 2016 - 22:37 #2
Fejlmeddelelsen antyder at kommunikationen med dit ene drev er forsinket så meget at Windows opgiver at vente mere.
Årsagen kan være et dårligt drev (både CD/DVD-drev og harddisk) eller et slidt bundkort, der er ved at stå af.

Hvis du åbner din disk-håndtering, så kan du se hvad den fysiske disk 1 er for en.
Højreklik på computer i stifinder og vælg administrer og vælg så diskhåndtering i det nye vindue.

Er det bundkortet der er ved at stå af, så er det ofte nogle kondensatorer, der er ved at poppe.
Kondensatorer ligner små tønder med farve folie omkring og ofte med et X eller K i metaltoppen.
De skal bule indad i toppen.
Er de ved at gå, så buler de udad.

Kondensatorer går ofte pga. alderdom eller hård brug, så som ved overclocking.