Avatar billede sympotonic Nybegynder
15. december 2015 - 11:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mail ud af huset gennem smtp server?

Hej Eksperter,

Vi har en Exchange server her i firmaet, som styre alle mail kontoer på domainet. Vi har yderligere en masse andre enheder såsom UPS, Aircondition, tons af servere mm. opsat i huset. Alle disse har vi givet tilladelse til at kunne sende email igennem vores Exchange server.

Dette virker, til domain users, men ikke til email adresser ud af huset. F.eks får jeg mail warnings, hvis temeperaturen stiger i mit serverrum på min firma mail, men hvis jeg ændre den til min privat mail, modtager jeg den ikke. Dette sker for samtlige systemer vi har opsat til at sende igennem Exchange serveren.

Hvor mener i fejlen er? Er det blot en opsætning på Exchange serveren, er det en firewaill eller nat setting?

200 point, da det haster jeg får en afklaring =)
15. december 2015 - 16:07 #1
den "service" konto du bruger som afsender skal have lov til at sende ud af huset. Og jeg tror det er Exchange du skal kikke på.

Du skal evt. kikke lidt på proxy settings.
Og nogle overvågnings applikationer, sender ud på https porte. for eks. port 443. Så de porte skal naturligvis være åbne for udgående trafik I firewall'en.
Check installations vejledningerne, der star hvad der skal være åbent.
Avatar billede kjulius Novice
31. december 2015 - 21:36 #2
Avatar billede sympotonic Nybegynder
01. januar 2016 - 13:21 #3
Spot on Kjulius, opretter du et svar så du kan få point
Avatar billede kjulius Novice
03. januar 2016 - 15:56 #4
Kommer her.. :-)