Avatar billede bqnke Nybegynder
15. december 2015 - 18:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke uploade til mysql simpel.

Hej eksperter.
Sidder med det lille problem jeg simpelthen ikke kan få den til at indsætte i mysql.
Heller ikke hvis jeg går direkte til phpmyadmin og bruger den sql generater og laver en indsæt. der melder den også fejl med deres eksempel??

koden ser således ud

sql:

  `id` int(99) NOT NULL,
  `p_navn` varchar(99) NOT NULL,
  `p_undertekst` varchar(99) NOT NULL,
  `p_beskrivelse` varchar(500) NOT NULL,
  `p_pris` int(99) NOT NULL,
  `p_oprettetdato` date NOT NULL DEFAULT '0000-00-00',
  `p_startdato` date NOT NULL,
  `p_slutdato` date NOT NULL,
  `p_billedlink` varchar(500) NOT NULL

php:
<?php
if ($_POST['opret']) {
$p_navn= $_POST['p_navn'];
$p_undertekst = $_POST['p_undertekst'];
$p_beskrivelse = $_POST['p_beskrivelse'];

mysql_query("INSERT INTO `katinka_produkter`(`p_navn`, `p_undertekst`, `p_beskrivelse`,) VALUES ('$p_navn', '$p_undertekst', '$p_beskrivelse')")OR DIE(mysql_error());;
}

include 'header.php';
?>
Opret et produkt:<br><br>
<form method="post">

Produktnavn: <input type="text" name="p_navn"><br>
Produkt undertekst: <input type="text" name="p_undertekst"><br>
Produkt beskrivelse<input type="text" name="p_beskrivelse"><br>
<input type="submit" name="opret" value="Opret Produkt">
</form

<?php

include 'footer.php';
?>

headeren føre selvfølgelig til en config.php der går klart igennem kan sagtens printe fra databasen.
håber i kan hjælpe mvh
Avatar billede bqnke Nybegynder
15. december 2015 - 18:47 #1
har også prøvet med alle verdierne udfyldt, men den burde da gå igennem selv og automatisk oprette id'et på den ?
Avatar billede DocDong Nybegynder
15. december 2015 - 19:55 #2
Din ID kolonne skal have sat AUTO_INCREMENT - mener det hedder A_I/AI i phpMyAdmin
Avatar billede DocDong Nybegynder
15. december 2015 - 19:56 #3
Derudover står resten af dine felter til NOT NULL, det vil sige at de SKAL indeholde en værdi der IKKE er NULL...
Avatar billede bqnke Nybegynder
16. december 2015 - 18:02 #4
Mange tak for svar.
Jeg kan ikke få det til at virke, du vil ikke prøve at skrive den korrekte sql kode, og jeg så kan indsætte den ?
Avatar billede bqnke Nybegynder
16. december 2015 - 20:35 #5
Min tabel ser sådan her ud nu, og jeg for stadig ikke lov at køre den heller ikke inde fra phpmyadmin..

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `katinka_produkter` (
  `id` int(99) NOT NULL,
  `p_navn` varchar(99) DEFAULT NULL,
  `p_undertekst` varchar(99) DEFAULT NULL,
  `p_beskrivelse` varchar(500) DEFAULT NULL,
  `p_pris` int(99) DEFAULT NULL,
  `p_startdato` date DEFAULT NULL,
  `p_slutdato` date DEFAULT NULL,
  `p_billedlink` varchar(500) DEFAULT NULL
) ENGINE=InnoDB AUTO_INCREMENT=5 DEFAULT CHARSET=latin1;
Avatar billede bqnke Nybegynder
17. december 2015 - 15:48 #6
Lukker, du er velkommen til at forsætte med at hjælpe her http://www.eksperten.dk/spm/1007946