Avatar billede mudiiiii Nybegynder
26. december 2015 - 03:14 Der er 2 kommentarer

Oprettelse af Webserver via NAS, med apache / MySql & PHP - Seagate Business NAS

Hey alle

Jeg håber i kan hjælpe med det her:

Det drejer sig om en Seagate Business storage 2-bay NAS, som jeg vil gerne kunne oprette / køre webserver fra med apache og mysql database etc.

Der er allerede installeret disse på som fulgte med:

PHP 5.2.13,
CodeIgniter 2.1.0
Lighttpd 1.4.28

Og som i nok kan regne ud så er de forældet, og derfor har jeg ikke mulighed for at køre wordpress eller joomla fra serveren.

Jeg har læst på de forskellige tråde der findes på nettet at der kan opnåes telnet forbindelse (shell access). Jeg er en newbie og har ikke helt forståelse af de forskellige slags forbindelser udover ssh. Derfor ved jeg ikke om der kan installeres debian via. telnet eller andet for at opnå målet.

Jeg er ligeglad med tilgangsmåden, om det er på den ene eller anden måde, bare jeg opnår mulighed for at køre en apache server med mysql, PHP, og evt. noget webmin.

Der kan gives adgang til serveren (remote access), hvis der er behov eller interesse for det.

Er der nogle spørgsmål i sidder inde med, så tøv endelig ikke! Jeg vil stræbe mig på at besvare så hurtigt muligt.

PS: Jeg kan pille harddiskene ud, og tilslutte dem til computeren, med adgang til root og andet hvis det har interesse?
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
10. januar 2016 - 03:26 #2
#1 tak for dit svar. Jeg kan desværre ikke bruge det til ret meget da jeg skal opdatere selve databasen på nas serveren (php) for at kunne køre joomla og wordpress. Desuden er det en guide for Go Flex - det er noget andet jeg har - nemlig en seagate business storage - 2 Bay.

Målet er at kunne få adgang til root via SSH eller andet for at opdatere databaserne eller installere Debian.