Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
26. december 2015 - 09:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændrede hyperlinks i Word-dokument

Samtlige links i et af mine Word-dokumenter har pludselig ændret sig.

Eksempler:

www.tastselv.toldskat.dk ser nu sådan ud:
{HYPERLINK "http://www.tastselv.toldskat.dk"}

www.atp.dk er blevet til:
{HYPERLINK "http://www.atp.dk"}

- og så fremdeles ...

Dokumentet er på 17 sider med rigtig mange links!

Håber meget, at nogen her ved hvordan jeg får de "gamle" og klikbare links tilbage til oprindelig tilstand - og helst alle på én gang, da det er ret uoverskueligt at skulle ændre samtlige enkeltvis.

Windows 10
MS Office - Word 2010

På forhånd tak :)

/Susanne
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. december 2015 - 11:46 #1
Hyperlinks er felter. Felter kan vise feltkoder eller feltresultater.
Lige nu viser dine felter feltkoder.

Tast Alt+F9 for at skifte til feltresultater. Alt+F9 skifter mellem de to tilstande i hele dokumentet. Shift+F9 kan bruges til kun at skifte visning af felter, som er markeret.

Der findes mange andre typer felter i Word. Eksempler: Indholdsfortegnelse, sidetal, krydshenvisninger.
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
27. december 2015 - 09:03 #2
Fantastisk - Tusind tak - Der var den :-D

Jeg bruger jævnligt felterne indholdsfortegnelse, flette- og datofelter m.fl. og ledte også efter funktionen, der gjorde forskellen her - men uden held.

Tilstanden kom samtidig med en Windows-opdatering, så jeg var bange for at det var "ny standard", men det var heldigvis nok tilfældigt.

Tak igen, Lene - og du må gerne lægge et svar, så lukker jeg tråden.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. december 2015 - 11:49 #3
Velbekomme.
Avatar billede Charlotte Strøm Praktikant
05. marts 2017 - 20:53 #4
Jeg har pludselig fået det samme problem som er omtalt ovenfor - at feltkoderne optræder i word som {hyperlinks....}
Det gælder også sidetal, indholdsfortegnelser osv.
Har forsøgt mig med Alt F9 - det gør ingen som helst forskel...?
What to do?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
06. marts 2017 - 00:29 #5
Du skal trykke Alt-tasten ned og holde den nede, mens du trykker på F9.
Prøv igen.
Avatar billede Charlotte Strøm Praktikant
06. marts 2017 - 08:27 #6
Er forsøgt!
Til gengæld prøvede jeg mig systematisk igennem alle kombinationerne af diverse taster. Fn + ALT + F9 var løsningen!! Alles in Ordnung! :-)