Avatar billede bqnke Nybegynder
29. december 2015 - 22:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mine sessions virker ikke

Den reagere ikke ortenligt, og kan ikke logge af, kan i sige mig hvad der går galt?

<?php

    include('config.php');

    session_start();
    if (isset($_POST['submit'])){

    $username = $_POST['username'];
    $password = $_POST['password'];

    $sql = "SELECT * FROM `users` WHERE `username` = '$username' AND `password` = '$password' LIMIT 1";
    $result = $conn->query($sql);
    if (!$result->num_rows == 1) {
        echo "<br><p><center>E-mail og kodeord passer ikke sammen</p></center><br>";
    } else {
            $_SESSION['loggedin'] = 1;
        echo "<br><p><center>Det lykkedes at logge ind</p></center><br>";

              }

?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <title></title>
  <meta http-equiv="content-type" content="charset=iso-8859-1" />
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">
</head>
<body>
    <div id="topmenu">
        <?php
            if ($_SESSION['loggedin'] = 1) {
        ?>
        <div id="login">
        Velkommen du er nu logget ind.
        <a class="opretbruger" href="logaf.php">Log af</a>
        </div>
        <?php
        }else{
          ?>
            <div id="login">
        <form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>" method="post">
                <a class="opretbruger" href="opret.php">Opret bruger</a>
                <input id="username" type="text" name="username" value="E-mail" />
                <input id="password" type="password" name="password" value="Kodeord" />
                <input name="submit" type="submit" value=" Login " />
            </form>
        </div>
        <?php
        }
        ?>

logaf.php

session_unset();
$_SESSION = array();
session_destroy();
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
29. december 2015 - 23:16 #1
er ikke begyndt at kigge på coden, men det der slår mig
ret som minimum
if ($_SESSION['loggedin'] = 1) {
skal være
if ($_SESSION['loggedin'] == 1) {

1 lighedstegn = tildeling af værdi
2 lighedstegn = sammenligning på værdi
3 lighedstegn = sammenligning på værdi og datatype
Avatar billede bqnke Nybegynder
29. december 2015 - 23:30 #2
Mange tak!! smid svar!
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
29. december 2015 - 23:42 #3
svar
30. december 2015 - 14:43 #4
Det er den, for mig selv, klassiske fejl, at glemme, at der skal to lighedstegn til det man i matematik bruger et lighedstegn til, at udtrykke 'lig med'.  En ekstra undskyldning (ud over matematikken) er at jeg er fra den tid hvor Pascal var undervisnings-programmerings sproget, og i Pascal bruges = til sammenligning og += til at tildele en værdi.
30. december 2015 - 14:44 #5
Undskyld, det er vist=: der i Pascal tildeler en værdi.