Avatar billede jernrosen3 Forsker
03. januar 2016 - 09:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Jeg er ryger ! Pall Mall har ændret mundstykket - er det virkeligt tilladt !

Jeg er ryger !

Pall Mall har ændret mundstykket - er det virkeligt tilladt !

Uddybning : De sidste par måneder har jeg lagt mærke til at smagen og dybden af tobak er blevet markant større ! Dette sker samtidigt med, at Pall Mall lægger beskeder i mine cigaret-pakker med - citat : "Same quality tobacco - smoother taste - new PLUS filter"

Men; samtidigt har jeg bemærket en væsentligt større spyt- og slim-produktion!

Det stopper selvfølgelig ikke med det!

Jeg har skåret filteret op på Pall Malls Nye cigaretter - og har fundet et lille kompakt rør på mundsiden af filteret - det gør åbenbart "Smoother taste"?

Min oplevelse er så, at jeg kan slippe for spyt- og slim-produktion, ved at fjerne det lille "rør", der koncentrerer røgen i midten af cigarettens mundstykke.

OK ! Før I går i gang med alle mulige og umulige forsøg på at overtale mig til at undlade rygning vil jeg gerne spørge :

Kan Pall Mall tillade sig - lovligt - at lave ændringer på mundstykket af cigaretterne, så følelsen af tobaks-nydelse bliver forhøjet?

Jeg har selvfølgelig tjekket MANGE hjemmesider, for at finde en lov, der siger, hvad der er gængs praksis; men HELT ÆRLIGT !! Det er f***** en jungle af info, som jeg ikke kan overskue !!

Nogen der kan hjælpe til hjemmesider, hvor jeg kan finde info?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2016 - 11:38 #1
tobaksfirmaer gør meget for at holde på de rygere, der er tilbage. Bla tilsættes kemikalier i tobakken, og der leges med størrelen på perforeringen i papiret. Tag det som en oplevelse, eller skift mærke.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. januar 2016 - 11:54 #2
Det er deres produkt.. Skriv en klage eller stop med at ryge?
Jeg kan heller ikke lide hverken Microsoft eller Windwos, så jeg kører Linux og acceptere de eventuelle begrænsninger det medfører, men får på samme tid os en del fordele... Thats life!
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. januar 2016 - 15:56 #3
Deres produkt, deres regler. Ingen tvinger dig til at købe det.
Så jeg tror faktisk de kan gøre lige som de ønsker.
Avatar billede kjulius Novice
03. januar 2016 - 18:16 #4
Med mindre produktet er underlagt medicinalloven, er der vist frit slag.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2016 - 08:23 #5
Selvfølgelig kan de tillade sig at ændre på deres eget produkt, så længe det overholder den gældende lovgivning.

I store træk er det det samme, som at Coca Cola ændre en smule på smagen en gang imellem. Så længe kunderne accepterer det, er der jo ikke nogen der holder op med at købe, og dermed "straffes" firmaet heller ikke.

Undtagelsen skulle gælde, hvis der var godkendelser af de enkelte produkter, og at det ny filter pludselig ikke længere overholdt lovkravene - men mig bekendt er der så store undtagelser for tobak, fordi det i forvejen er rimelig skidt for helbredet, at de enkelte produkter ikke har individuel godkendelse/undtagelse. Og hvis der var, er jeg ret sikker på at specielt tobaksfirmaer gør alt for ikke at rage uklar med myndighederne.

Dine muligheder - skriv og klag, gør dem opmærksom på at du har bemærket ny gener... - de tager som regel deres kunders klager rimelig alvorligt.
...Eller skift produkt... - eller ;-)
Avatar billede jernrosen3 Forsker
10. januar 2016 - 09:29 #6
Hej alle.

Jeg takker mange gange for jeres input.

Det giver jo mening, at producenterne selvfølgelig har ret til at lave ændringer, der ifølge deres produkt-udviklere giver øget salg. Det samme sker jo også med dressinger, tærter, marcipan, tomater etc etc etc .......

Jeg gider faktisk ikke begynde en kamp med PallMall-producenterne om det rigtige i, at lave produktet om. Det lyder som at kæmpe en stor dynekamp, med en masse spildte kræfter til følge.

Jeg synes ole_madsen leverede det tydeligste svar - så hvis ole_madsen vil have point - så læg et svar *S*

Endnu en gang : Tak for jeres input !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2016 - 13:31 #7
Tak, men jeg samler ikke længere på point :-)
Avatar billede jernrosen3 Forsker
13. januar 2016 - 20:08 #8
OK !!

Takker endnu en gang for gode input *S*

Lukker spørgsmål nu