Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. januar 2016 - 13:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lagerstyring

Hejsa.
Jeg er medlem af en lille jernbaneklub, hvor vi har en del tog, vogne, bygninger m.m.
Vi kunne godt tænke os en program, hvor vi kunne indtaste eks. model, placering, årgang, pris og gerne et billedet.

Er der nogle der ved hvor man kan downloade sådan et gerne til Access 2010, eller skulle der være en der kan lave sådan en databast (gerne uden beregning)
Jeg kan ikke selv finde ud af det, derfor søger jeg hjælp.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2016 - 15:12 #1
jeg ville droppe access, og se på noget, der er let til flerbruger / online. Se fx på et cms-system med en shop-løsning, og opret ting som varer. Alle tog kan så ligge i en varegruppe, og bygninger i en anden.
Det må være muligt at tilpasse ret let, og så kan I se/rette data fra pc/tablet/smartphone. Og efter opsætningen er vedligehold og opdatering af shop enkelt (der skal evt kun være få administratorer med rettigheder til at rette data).
Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. januar 2016 - 15:33 #2
ok men har du et link, til noget man kan hente gratis
Avatar billede terry Ekspert
03. januar 2016 - 15:47 #3
If you aren't able to do it yourself in Access then I very much doubt it will be easier in any other system, unless of course claes57 is going to make it for you ;-)

You can download templates for access here http://access-templates.com/

and one which might be usable

http://access-templates.com/access+2010/access+database+inventory+management-572.html
Avatar billede terry Ekspert
03. januar 2016 - 15:51 #4
another here
http://access-templates.com/access+2013/business+access/desktop+asset+tracking-546.html

but you'll need to download and look for yourself to see if they are usable.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2016 - 16:09 #5
se http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/Wordpress/wordpress_kursus24.php
jeg foretrækker denne løsning, da den er mere fleksibel mht skærm-tilpasning på enheder og lettere at vedligeholde når ny programversion kommer - og er billig.
Du starter her https://wordpress.com/ hvis du ikke har egen hjemmeside nu.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. januar 2016 - 18:39 #6
hej Claes57.
Ser ud til det er noget jeg kan bruge. :-)
Men hvordan downloader jeg wordpress til vores egen server ?
kan det køre som en underside, da vi har hjemmeside som gerne skal kunne køre som den gør nu ?

Håber du forstår
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2016 - 18:55 #7
Det kan godt køre som underside - hvordan er afhængig af bla jeres side/udbyder nu. Evt kan i omlægge det nuværende til wp, så der er et ens design og vedligehold hele vejen rundt. På wp siden kan du oprette en testside til at afprøve jeres nuværende, og når det er klart, så flyt data til jeres side og derefter start på 'butikken'.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. januar 2016 - 19:16 #8
vi har egen server mere ved jeg ikke om det.
Har bare fået opgave at lave et lager/kartoteksystem.
Så hvis vi skal bruge dette, skal det kunne køre som underside, uden at ødelægge andet.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2016 - 19:30 #9
Hvis jeres side er fx www.klub.dk så skal i lægge wp ind på fx www.klub.dk/udstyr og der vil så være en index fil som i kalder fra jeres side. Og i kan vente med at lave det link, til wp kører. Indtil da, så kan i tilgå og udvikle siden ved at gå direkte til www.klub.dk/udstyr/index.php uden at andre kommer derind.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. januar 2016 - 19:38 #10
lige netop :-)
men hvor henter jeg det, jeg skal bruge så :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2016 - 20:04 #11
før du er sikker på, at det er løsningen, så er der ingen grund til at svine jeres server til med wp. Så
https://wordpress.com/
klik Create website
og tast fx klubdemo.wordpress.com så du har en gratis test liggende på wp's server. Følg vejledning videre - jeg har ikke wp selv, så du må følge guides på nettet.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. januar 2016 - 20:21 #12
Kan jeg ikke bare starte med at hente det, det ligger jo i sin egen mappe ikke, så har jo ikke med andet at gøre.
Så håber du vil fortælle hvordan jeg får det henter og hvor.
Skal gerne nå lidt her til aften, da vi har klub aften i morgen, her vil jeg gerne kunne vise noget af det. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2016 - 20:47 #13
du skal også have en tilhørende mysql database lagt ind (hvis du ikke har det i forvejen) - det er langt hurtigere med en demo-side.
Alt andet lige, så tager det lidt mere end en aftens arbejde at sætte en side op. så den er klar til at fremvises.
Hvis du insisterer på at lave det, så det ser ud som om du kan noget selv, så se på http://wp-danmark.dk/download/
(google på "wordpress download dk" var svaret)
Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. januar 2016 - 20:54 #14
super tak
smid et svar
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2016 - 21:03 #15
bare luk selv.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. januar 2016 - 21:11 #16
tak