Avatar billede u-god Nybegynder
03. januar 2016 - 22:43 Der er 2 kommentarer

Valg af skærm til PC

Hej Eksperten.

Jeg skal købe en ny skærm da min gamle samsung er ved at stå af. Problemet er at jeg ikke har meget forstand på skærme så håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg vil bruge ca. 2000kr og har fundet 2 bud selv. skal sige at jeg har et Sapphire Radeon R9 280X Vapor-X - 3GB hvis det har nogen betydning.
mine bud er:

http://www.pricerunner.dk/pi/25-2857510/Skaerme/ASUS-VG248QE-Produkt-Info

eller

http://www.pricerunner.dk/pi/25-2952841/Skaerme/Benq-XL2411Z-Produkt-Info

Hvilken er bedst og andre bud er også velkomne

mvh
Daniel H. Christensen
Avatar billede Slater Ekspert
04. januar 2016 - 09:02 #1
Jeg vil gå ud fra, det er til gaming, ud fra din GPU. Ellers skynd dig at sige det, for det gør stor forskel.

Dine to egne bud er jo fuldstændig ens, i hvert fald ud fra specs. Men ikke dårlige bud. Begge er 144 hz, selvom det ikke står der ved BenQ'en af en eller anden grund, og det er klart det værd.
24" er det største jeg personligt vil anbefale i 1080 opløsning - større end det, så skal man op i 1440 som er dyrere og kræver meget mere af maskinen.
Begge har TN paneler, som også er alt man får i det budgetområde, og har samme korte responstid.

Både ASUS og BenQ er desuden pålidelige mærker, selvom ASUS har haft nogle problemer med døde pixels.

Muligt der findes bedre bud, men disse er absolut ikke dårlige. Det er dog mere eller mindre umuligt at vælge mellem dem, uden direkte erfaring med de enkelte modeller.
Avatar billede u-god Nybegynder
04. januar 2016 - 17:36 #2
Ja det er skærm der skal bruges til gaming.
Tak for svaret. Ud fra hvad du skriver holder jeg mig fortsat til BenQ'en da den koster 2k lige ud.
Hvis der er andre der har forslag vil jeg fortsat gerne hører dem.