Avatar billede hcthorsen Praktikant
04. januar 2016 - 12:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel til HTML

Hej eksperter!

Har været i tvivl om hvilken kategori jeg skulle oprette spørgsmålet i, men nu prøver jeg her. Jeg har lavet en hjemmeside i Joomla. Her har jeg brug for at mine brugere månedligt kan komme med ønsker til deres vagtplan, og man skal endvidere kunne rette i vagtplanen fx. ved sygdom. Det kan man jo lave på mange måder, men jeg tænker at det nemmeste er blot at gemme et Excel-ark som html. Jeg har leget lidt med det, men er ikke noget i mål. Arket skal jo være interaktivt, og det er ikke lykkedes for mig. Hvis man kunne inkludere makroer fra Excel, ville det også være dejligt (sammenregning af timetal osv.)

Er der nogen der har erfaring med lignende? Det kan også sagtens være, at jeg skal ud i en helt anden løsning end Excel.
Avatar billede ebea Ekspert
04. januar 2016 - 12:27 #1
Her er et par Link til Youtube instrukser, som måske dækker det du eftersøger!

https://www.youtube.com/watch?v=mN8R6PfZGrs
https://www.youtube.com/watch?v=_2f7ukIejjU
Avatar billede hcthorsen Praktikant
04. januar 2016 - 17:11 #2
Tak for svar. Jeg kan godt finde ud af at ligge Excel-arket op som en simpel tabel, som det først link beskriver. I det andet link beskrives brugen af 'Tabulizer', som er et fint produkt, men man skal jo lige betale det. Det kan godt være, at det er det jeg ender med, men ville lige afsøge mulighederne for at lave det selv/gratis:-)
Avatar billede ebea Ekspert
04. januar 2016 - 19:08 #3
Med Tabulizer som virker med dit Joomla, kan du jo "nøjes" med at købe et 2 mdr. medlemsskab (24 Euro), og så efter udløbet, så fortsætter "Tabulizer" stadig med at virke.

http://www.tabulizer.com/index.php/download-tabulizer-menu/download-tabulizer-joomla-menu
Avatar billede hcthorsen Praktikant
05. januar 2016 - 11:04 #4
Ok, jeg må nok have muldvarpen frem. Har du prøvet Tabulizer? Har kigget på tråden http://www.eksperten.dk/spm/1008017, hvor du referer til et Excelark med timeregnskab. Er det et du vil dele? Smider du et svar?
Avatar billede ebea Ekspert
05. januar 2016 - 11:15 #5
Ang. Timearket - ja! brug min mail under min profil, og så sender jeg det til dig!