Avatar billede sorenmt84 Juniormester
05. januar 2016 - 12:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Json til ASP/Access db

Jeg er ved at lave lidt gps tracking der skal bruges til et spejderløb. Vi skal via en app på telefoner, kunne hente dataen ind i en access db ved hjælp af asp.

Vi har fundet en app der har api, hvor jeg kan få de nødvendige data ud i json format - desværre ikke noget jeg kender til.

Det data jeg får ud ser således ud:
{"Data":[{"DeviceName":"Telefon1","DeviceID":"333","Date":"2016-01-04T23:45:57+01:00","Latitude":56.4533,"Longitude":9.44302,"Type":"GPS","Speed(mph)":0,"Speed(km/h)":0,"Altitude(ft)":223,"Altitude(m)":68,"Accuracy":6}]}

og det får jeg via dette link:
https://www.followmee.com/api/tracks.aspx?key=1234&username=brugernavn&output=json&function=currentfordevice&deviceid=12345

Kan jeg på en eller anden måde få de data opdelt, så jeg kan arbejdere videre med dem enkeltvis i en min Access database?

jeg forestiller mig at når jeg henter dataen i min asp fil, laver jeg også en forbindelse til min access database og så vil jeg kunne indsætte de forskellige gps data ala dette:

rs("Latitude") = Latitude
rs("hoejde") = Altitude(m)
osv.
Håber meget nogen kan hjælpe mig med løsningen
Avatar billede keysersoze Guru
07. januar 2016 - 18:29 #1
I klassisk ASP ligefrem? Spændende :)

JSON er bare et data-format ligesom XML og hvor XML var standarden "i gamle dage" er JSON det i dag.

Der er mig bekendt ikke noget i klassisk ASP til at parse JSON til et let læseligt objekt så du må nok ud og finde en parser til det - et par muligheder kunne være http://www.aspjson.com/ eller http://www.steveneale.com/json-parser-classic-asp.asp uden at jeg dog kender til dem selv.
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
08. januar 2016 - 11:20 #2
Hej Keysersoze, dit link til http://www.steveneale.com/json-parser-classic-asp.asp har jeg næsten fået til at virke.

Dog er der lidt forskel på opsætningen af det data som linket benytter og det jeg får ud af data

Fra linket:
{ "Image": { "Width": 800, "Height": 600, "Title": "View from 15th Floor", "Thumbnail": { "Url": "http://www.example.com/image/481989943", "Height": 125, "Width": "100" }, "IDs": [116, 943, 234, 38793] } }

Mine data:
{"Data":[{"DeviceName":"enhed1","DeviceID":"12345","Date":"2016-01-04T23:45:57+01:00","Latitude":56.34333,"Longitude":9.34432,"Type":"GPS","Speed(mph)":0,"Speed(km/h)":0,"Altitude(ft)":223,"Altitude(m)":68,"Accuracy":6}]}

Det data jeg får har en ekstra omgang "[]" omkring dataterne, hvilket gør at koden fra linket ikke læser dataerne. - Jeg kan ikke rette i det dataformat jeg modtager, men kan du måske gennemskue at ændre i scriptet, så det kender til de ekstra []?
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
08. januar 2016 - 12:29 #3
Det kan sikkert laves meget mere elegant, men løst det sådan her og det virker:

datastreng = req.responseText
datastreng = Replace(datastreng,"[", "")
datastreng = Replace(datastreng,"]", "")

Set o = json.Decode(datastreng)