Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2016 - 13:00 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvor kan man købe bitcoins?

Jeg må hellere prøve det her bitcoins-halløj, så jeg kan snakke lidt med om hvad det er. Jeg har også fundet et sted jeg kan betale med dem.

Men når jeg leder efter et sted at købe bitcoins for rigtige penge, er jeg ikke i stand til at vurdere om stedet er reelt eller fusk.

Hvor er der ærlig handel? Gerne i Danmark. Gerne med paypal.
Avatar billede finb Ekspert
09. januar 2016 - 15:32 #1
Er det ikke på auktion, som andre valutaer ?
Avatar billede sonalias Seniormester
09. januar 2016 - 15:38 #2
Jeg har handlet ved bitcoin nordic nogle gange
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2016 - 17:14 #3
hvorfor dog sende 15% til bitcoin nordic?
https://www.180grader.dk/Oekonomi/endnu-en-bitcoin-hader-artikel-har-skrevet-til-journalisten

nøjes med at bruge paypal - det er sikkert som dankort i handler med udlandet (jeg har én gang prøvet manglende pakke - paypal refunderede uden at kny).
Avatar billede sonalias Seniormester
10. januar 2016 - 00:57 #4
Så er deres gebyr steget voldsomt, sidst jeg købte for 1500 tog de 25kr i salær
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2016 - 13:36 #5
Jeg har lige købt mig i gang på https://www.coinify.com/ - det er en dansk forhandler, trods .com domænet.

De tager også "vekslegebyr"... - jeg kan dog ikke huske hvor meget, men det var ikke det store...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2016 - 08:42 #6
Jeg har ikke afsluttet min søgning endnu, men en tilsvarende diskussion finder sted her: http://www.version2.dk/blog/paa-shoppingtur-med-tor-547436
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. juni 2016 - 11:54 #7
Jeg har ikke haft fornøjelsen endnu at indkøbe bitcoins. Det kommer måske en dag.

Men de 2 forslag der er kommet, skal naturligvis markeres som løsninger.
Avatar billede Sille Praktikant
30. januar 2017 - 22:40 #8
Jeg er selv lige kommet igang med Bitcoins (Håber du kom igang for så har du dævlme gjort den go handel!!)

Jeg er ret sikker på det kun er begyndelsen for bitcoin. 2016 var fantastisk og jeg tror 2017 blir året hvor det for alvor slår igennem. Der sker rigtigt meget osse med mange andre Altcoins som feks Etherium

Jeg købte på coinbase. Tror det er den største udbyder fra USA. Har osse en konto hos Bitstamp som har ret go support hvis man har brug for det.

Ellers vil jeg sige Coinbase er super nem at komm igang med.
De har automatisk id registrering/scanning via webcam, så det tar ikke mange min at komme igang. Meget simpel og ukompliceret. De har/er osse en wallet så man kan ha sine coins stående. + En lækker simpel app.
Avatar billede Sille Praktikant
30. januar 2017 - 22:42 #9
Nå ja de har osse en bonus på 10$ hvis man køber for min 100$ her:
https://www.coinbase.com/join/586e0e8e825c82006c4db0fb
Avatar billede TheFastOne Praktikant
12. september 2017 - 22:22 #10
Man kan også snart handle og sælge Bitcoins her: https://bettercoins.dk/

Kommisionen ligger dog på samme niveau som ligende danske forhandler, dog giver de noget til non-profit organisationer i DK. Det må være et kig værd, når de åbner.
Avatar billede Alexanderleo Praktikant
03. november 2017 - 16:58 #11
Det er korrekt, at man skal være varsom med at købe bitcoins på luskede sider. Man kan hurtigt komme til at brande nallerne ved at købe gennem disse sider. Derfor bør man have nogle forholdsregler og tjekke siden grundigt inden man køber.

Jeg plejede at kigge efter:
Alder på siden
Kan man se CVR
Hvem er ejerne
Trustpilot
Købsflow

Jeg har selv startet min egen side op https://coinbox.dk, der meget gerne skulle leve op til disse krav :)
Avatar billede Jeffro Praktikant
09. marts 2018 - 03:22 #12
Jeg køber receptpligtig medicin her uden recept med bitcoins http://www.everyrxdose.com