Avatar billede 300m Mester
09. januar 2016 - 14:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2016 - 15:07 #1
Jeg har kun prøvet wd - og den var meget fin og let i software til backup. Jeg er dog gået på cloud-løsning, så disken lever nu som tv-optager.
Avatar billede finb Ekspert
09. januar 2016 - 15:31 #2
Undskyld jeg planker: Claes, er det tv-optagelse via usb3 ?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2016 - 17:44 #3
jeg har et PHILIPS 42PUS7809 4k tv (den forkerte standard - jeg ved det - men det er også sat på en pc, som styrer streaming)
I tv er der usb-porte - jeg har sat disken i en af dem, og efter tv har formateret disken, så kan jeg optage tv (eller pause hvis der lige er et opkald midt i F1-løb). Det er så (pga rettigheder osv) låst til tv, så jeg kan ikke kopiere eller flytte disk og se film andre steder.
Min wd-disk er så kun beregnet til James Bond og StarWars (den er kun 500gb) - jeg har flere 'til overs' diske, der kobles på efter behov.

wd er usb3, men da den er bagud kompatibel, og tv ikke kræver så meget, så kører det - men tv kan kun én ting ad gangen (ikke optage dr og samtidig vise tv2, og ikke optage tv og samtidig vise billede fra pc).
Avatar billede 300m Mester
18. januar 2016 - 10:21 #4
Hej claes57
Undskyld min sene tilbagemelding! Jeg valgte at købe en WD som jeg desværre har bøvlet en del med :/ så umiddelbart et forkert valg, men jeg har været i kontakt med support som arbejder på sagen. Så må vi se om de kommer tilbage. Problemet er at den ikke installere softwaren fuldt ud på min win. 7 pc (virker på min win. 8 pc) Jeg kan dog bruge deres "SmartWare" backup i stedet, men jeg har det sådan at jeg vil have det jeg betaler for :)
Men læg bare et svar claes, så får du points.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2016 - 11:44 #5
på win7 - du skal højreklikke på installation, og vælge kør som administrator da der skal lægges en driver ind.
Men bare luk selv - jeg håber, du får styr på disken og software.
Avatar billede 300m Mester
21. januar 2016 - 10:17 #6
Tak Claes!
Gid det var så enkelt, men desværre ikke.