Avatar billede gramil Novice
09. januar 2016 - 20:41 Der er 1 kommentar

Hvor finder jeg og retter dette? (Wordpress)

Hej

På siden markisesmeden.dk under nyheder, ønsker jeg at rykke overskriften lidt op på siden. Har fundet dette stykke kode via Chrome. Men hvor finder jeg det i Wordpress?

element.style {
    padding: 100px 0px;
    background-position: 50% 113px

Ved ikke om der skal bruges yderligere informationer, men så skriv endelig, så skal jeg se om jeg kan finde yderligere. Plejer godt at kunne grave det frem, men denne her kan jeg ikke knække.
Avatar billede thomas Praktikant
11. januar 2016 - 00:05 #1
Det ser ud til at det tema der bliver brugt skriver css styling direkte ind i html koden. Det er ikke optimalt da det har den højeste prioritet når siden skal vises.

Det er dog muligt at skrive over dette i den CSS-fil der bliver brugt. Det er som sagt ikke optimalt men det virker.

Gå ind i Wordpress administrationen. Vælg der Udseende > Editor og find Styles og vælg Stylesheet  i listen til højre.

I denne fil kan du skrive ind de styles du ønsker. F.eks.

.page-id-58 .panel-row-style {
    padding: 50px 0 !important;
}

.page-id-58 er specifikt til nyhedssiden.
.panel-row-style er den del af siden der har padding: 100px 0;

Noter "!important" da det er den eneste mulighed til at overskrive styling der er i html-koden.