Avatar billede JannikO Praktikant
12. januar 2016 - 11:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Remote i 3.5 mm jack høretelefoner til Iphone 6

Hej eksperter,

Jeg har et dilemma. Tungen skal holdes lige i munden.

Har netop købt Sennheiser HD 461i høretelefoner (lavet til apple produkter) til min Iphone 6.

Lyden virker fint på på Macbook air og Iphone 6. Det er remoten der er udfordringen, og her kommer scenariet:

Remoten på sennheiser HD 461i virker ikke på MIN Iphone 6, men på min kærestes. Remoten virker desuden på min macbook air.

Efterfølgende har jeg testet et apple headset med remote på min Iphone 6. Her virker remoten fint.

Mit dilemma er at apple helt sikkert vil sige at det er 3. parts høretelefonerne der er noget galt med, selvom de virker på andre enheder. På den anden side, ved jeg jo, at Sennheiser remoten virker på en anden iphone 6.

What to do?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2016 - 12:38 #1
hvis der er en app med, så slet den.
'nulstil ram' (hold sluk ned til den viser sluk-skyder - fortsæt med sluk nede, og hold home nede også til den vender tilbage på startsiden).
hent evt app igen
tilslut headset og test igen.
Avatar billede JannikO Praktikant
12. januar 2016 - 12:46 #2
Hej Claes57,

Tak for dit input. Beklager at jeg ikke fik skrevet at der ikke er en tilhørende app. Ifølge brugsanvisningerne, burde der ikke skulle installeres en app.

Jeg har forsøgt at slukke og tænde telefonen for at se om det havde en effekt, men desværre uden held.

Som sagt, så virker remoten på min kærestes iphone 6, uden yderligere apps eller ændringer i indstillinger på telefonen.
Avatar billede JannikO Praktikant
12. januar 2016 - 14:17 #3
Jeg tog i Hifi klubben og vi prøvede nogle forskellige hovedtelefoner med remote, som virkede fint.

Så prøvede vi det ældste kneb i "bogen", en papir clips. Der kom ca. én kubik centimeter lommeuld ud af jack indgang og efterfølgende virker remoten.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2016 - 14:28 #4
neat...