Avatar billede AJLaursen Juniormester
17. januar 2016 - 12:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Panasonic DMR-EH67 HDD & DVD

Hej,
Jeg har ovennævnte optager, men efter den lokale antenneforening er skiftet til udelukkende digitale signaler, er der ingen signaler på DMReren. Det kunne jo kraftigt antyde at det er en analog optager, men hvordan checker jeg det med 100% sikkerhed, inden jeg smider den ud ?
Kan jeg gøre noget smart, købe noget til den, eller ændre kabelføringen eller ?? for fortsat at kunne bruge den som optager, nu blot med digitale signaler ?

Ifald den må ud, hvad er den billigste måde at optage tv programmer på ?

Tak for venlige svar
Allan
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2016 - 15:31 #1
Hej Allan.
Har du et tv der er optagerfunktion på, hvor du kan indsætte en timerfunktion der tænder for tuner på et bestemt tidspunkt?

Bruger selv Boxer hos mig, og på nogle kanaler kan jeg ikke optage da de er kommercielle og tillader ikke optagelse.
Man kan dog optage dem, hvis man optager over scart stikket der er analogt.
Harddisk optageren sættes til at optage på en scart indgang, og tv sættes til en timeroptagelse.
Ved en korrekt indstilling burde du kunne optage på den måde.
Det kræver dog dit tv har optagerfunktion, eller at tv står tændt på den kanal der skal optages fra.
Avatar billede AJLaursen Juniormester
18. januar 2016 - 11:20 #2
Hej - og mange tak for svar "220661".

Vil du eventuelt være rar at skrive ret nøjagtigt hvor kablerne
skal hen - og hvilke kabler :-)

Venligst også send pointsvaret

Bedste hilsner herfra
Allan
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2016 - 16:16 #3
Formoder du har scart på både tv og hdd optageren.
Så mellem tv og hdd optager skal der sættes et scart kabel i port 1 på tv og hdd optager. Vigtigt er det at der er kommunikation begge veje, og scart kablet skal være fuldt monteret.
I hdd optageren burde du kunne lokalisere hvilken tuner kanal du skal bruge for at optage fra tv.
Kan tv sætte timer til en kanal, kan du gøre dette når du skal optage. Hvis ikke den har det, skal tv desværre stå tændt på den kanal du skal optage på.
Du må prøve dig lidt frem.
God arbejdslyst.