Avatar billede rikkitikki Nybegynder
20. januar 2016 - 13:05 Der er 4 kommentarer

Beregning af saldo ud fra dato

Hej.

Jeg har et ark med nogle leasing biler, der løber de næste mange år.
Nogle løber 36 måneder endnu, andre mere.
Månedsbetalingen fremgår i beløb.

Er det muligt at sige restperiode (eks 36 måneder) minus slutdato * sats?

findes der en formel for det?
20. januar 2016 - 13:16 #1
Det kræver vist en uddybende forklaring.

Gerne med et uploadet eksempel.
Avatar billede Tryphon Nybegynder
21. januar 2016 - 11:23 #2
Eksempler er altid gode og du skriver ikke rigtigt, hvad du ønsker resultatet for. Vil du beregne, hvor meget, der mangler at blive betalt i forhold til indeværende måned? Noget i retning af dette kan vel bruges, forudsat dine datoer er formatteret som dato.

=(Måned([Slutdato])-Måned([IDAG]))=Restperiode i måneder. Den ganger du med satsen og så burde den vel være der.
Avatar billede rikkitikki Nybegynder
22. januar 2016 - 09:11 #3
Hej.

Jeg kan ikke helt finde ud af at lægge en fil op, hvordan gør jeg det?
22. januar 2016 - 09:57 #4
Du kan f.eks. gøre det på gupl.dk
(gratisupload.dk)

Derefter indsætter du link til dokumentet i en kommentar her.