Avatar billede Sveden91 Nybegynder
20. januar 2016 - 22:18 Der er 7 kommentarer

Ny computer. Skærm siger intet signal

Hej

Jeg har lige fået samle min stationær pc og alt lyser og kører, men der kommer ingen billede. Det er første gang at den kører.
Hvad kan der være galt ??

Jeg har prøvet at sætte hdmi kablet fra bundkort til tv, men der kommer intet billede. Bundkortet har 2 hdmi udgange og begge er prøvet

Har også jeg har prøvet at sætte stikket til mit grafikkort, men også uden held.

Spec.

Bundkort - MSI Z87 XPOWER
Grafikkort - MSI Geforce GTX 760 gaming (n760 tf 2gd5/oc)
CPU - I7-4790K, 4 ghz
Ram - Kingston Hyperx Predator Beast, ddr3-1600
PSU - Inter-Tech Energon EPS-750W CM
Harddisk - Crucial BX100 250GB

Jeg kan ikke høre nogen bib når jeg sætter headset til
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2016 - 23:08 #1
Du skriver: "Jeg har prøvet at sætte hdmi kablet fra bundkort til tv, men der kommer intet billede."

Har du prøvet at forbinde computeren til andre skærme?

Får du nogen fejlmeldinger, hvis du forbinder til andet end TV-skærm?

I dit tilfælde, hvor du tilsyneladende kan koble til både grafik fra dit bundkort(grafik fra din I7'-processor) og din MSI Geforce GTX 760, skal du udelukkende koncentrere dig om din GTX 760'er.

Hvorfor forventer du bib-lyde, når du sætter dit headset til?
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2016 - 23:10 #2
Og har du installeret driveren til din GTX 760'er?
Avatar billede Sveden91 Nybegynder
20. januar 2016 - 23:19 #3
Jeg har læst på mange andre sidder hvor folk selv har haft problem med at få signal til sin skærm hvor folk skriver at hvis der kommer bib lyde kan det skyldes de forskellige dele der er galt med.

Angående at tilslutte den til en anden skærm.
Ja jeg har prøvet at tilslutte den til en skærm, men også med samme resultat

Nej driveren er ikke installere da jeg ikke en gang har OS på den i nu da der ikke kommer noget billede aller første gang jeg tænte den
Avatar billede thomas Praktikant
20. januar 2016 - 23:32 #4
Det er helt rigtigt det med at der kan komme lyde ved opstart om der er noget fejl - f.eks. hukommelse eller så.

Jag tænker dog at blæser og så kører så bundkortet har power fra PSU. Er ikke sikker på det med nyere modeller men Intel har ofte en 2*2 kabel specifikt til CPU.

Har du testet andet end HDMI?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2016 - 00:49 #5
Avatar billede Sveden91 Nybegynder
21. januar 2016 - 08:06 #6
Ja jeg har testet 3 forskellige hdmi kabler og dvi fra mit grafikkort
Avatar billede Sutsko Juniormester
22. januar 2016 - 19:52 #7
Jeg har hjulpet min kammerat med samme problem han har heller ikke haft installeret et windows og så ville han prøve at slå sin skærm til med HDMI. det duer ikke. fordi porten er ikke installeret fra start af så du skal enten benytte DVI eller VGA. hvis dit graffikkort understøtter det. hvilket det self burde.

udover bip lyde så kan det være mange ting. CPU, RAM, osv.