Avatar billede vardepigen Praktikant
25. januar 2016 - 21:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mange computer have internet adgang

Kan man få ca. 200 til at have internet adgang, på en eller anden måde, hvis der ikke er internet (via kabel eller wi-fi)
Det er i en sportshal.

Kan det lade sig gøre, at folk går på deres egne mobil, uden at lægger mobilnettet ned?
Avatar billede vardepigen Praktikant
25. januar 2016 - 21:22 #1
* = mobilnettet... der menes selvfølgelig, muligheden for at gå på nettet ;-)
Avatar billede cht22 Professor
25. januar 2016 - 21:40 #2
Hvis der er 200 der skal bruge internettet samtidig vil jeg anbefale at der bruges flere SIM-kort for at kunne hente med en fornuftig hastighed, så alle ikke henter fra den samme forbindelse.

Om mobilnettet kan klare det afhænger af hvor god dækning der er ved nærmeste mobilmast.
Avatar billede moddi100 Seniormester
25. januar 2016 - 23:52 #3
Af ren nysgerrighed, hvor holder I det henne? Og hvilken tidsramme snakker vi om?

Du vil godt kunne få dem på mobilnettet, men det vil kræve adskillige SIM-kort/modems samt under alle omstændigheder være uegnet til at spille på. Send en mail til moddi100 SNABELA hotmail.com, så kan jeg muligvis hjælpe dig.
Avatar billede vardepigen Praktikant
26. januar 2016 - 08:41 #4
Tidsrammen er ca. 7-8 timer. Vi regner ikke med at man er på konstant/samtidig. Man skal ikke spille, men søge oplysninger på forskellige hjemmesider.
Folk er bedt om selv at have mobilnet med - evt via deres egen telefon.
Vi havde håbet at der havde været wifi eller kabel de kunne gå på, og at det kunne bære så mange.
Så kan folk gå på med deres egen tlf eller mobil-stick og søge oplysninger.
Vi vil ikke stå for indkøb af sim-kort. :-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
26. januar 2016 - 10:16 #5
Har i undersøgt mulighed for at oprette et korttids bredbånds abonnement hos en teleudbyder? Jeg har tidligere arbejdet i et firma der tilbød sådanne korttids abonnementer. Det vil selvfølgelig koste et beløb, men så kan i oprette WiFi. Der vil være en leveringsperiode, så hvis det er nu i skal bruge nettet, er det nok for sent.
Avatar billede vardepigen Praktikant
26. januar 2016 - 15:45 #6
Der er heldigvis ca. 1,5 måned til arrangementet. Men hvilket firma kender du til, som kan tilbyde et korttids abonnement? Og hvad var prisen?
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. januar 2016 - 14:22 #7
Undskyld det sene svar, det skyldes jeg p.t. er på rejse i Asien. Det korttids abonnement jeg nævner, er et produkt i et udenlandsk selskab hvor jeg tidligere har arbejdet. Jeg vil anbefale dig at kontakte en lokal teleudbyder, f. eks. TDC eller hvem der ellers er i dit område. Prisen varierer fra udbyder til udbyder, du må prøve dig lidt frem.
Avatar billede Uvanga Ekspert
25. februar 2016 - 12:58 #8
Haloooooo, er du der? Fandt du en løsning? Det er god tone & skik at komme med en tilbagemelding. Der er trods alt en del personer der har brugt tid og kræfter på at hjælpe dig. Så en tilbagemelding ønskes og forventes...
Avatar billede vardepigen Praktikant
25. februar 2016 - 17:47 #9
Jeg fandt ikke en løsning.

Men læg et svar, så deler jeg pointene ud. :-)

Årsagen til at jeg ikke er kommet med en tilbagemelding, er at der ikke har været et brugbart svar.
Avatar billede Uvanga Ekspert
26. februar 2016 - 04:10 #10
Hermed et svar!
Men hvis du ikke fik et brugbart svar, kan du selv skrive et, og lukke tråden.
Avatar billede vardepigen Praktikant
26. februar 2016 - 06:47 #11
Jeg synes bedst om at give pointene.

P. ;-) jeg er ikke "ny" herinde. Men bare ikke så aktiv mere. ;-)